ترامپ: بایدن در برابر ایران از خود ضعف نشان داده است/با خروج از توافق هسته‌ای سخت‌ترین تحریم‌ها را اعمال کردیم

رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شد که بایدن در برابر ایران از خود ضعف نشان داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک ویدیوی از پیش ضبط شده اعلام کرد اتحاد بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره او قوی نبوده است.

او اعلام کرد در زمان وی آمریکا قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا در آن تاسیس شد.

ترامپ در ادامه ادعا‌های خود شورای حقوق بشر سازمان ملل را آمریکاستیز و یهودی ستیز دانست و خروج از آن را افتخار آمیز عنوان کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه ادعا کرد: توافق هسته‌ای ایران، توافقی ناعادلانه و یکطرفه بوده است. ما از این توافق خارج شده و سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه این کشور اعمال کردیم.

ترامپ گفت: تاکنون هیچ رئیس‌ جمهوری در آمریکا به اندازه او روابط خوبی با اسرائیل نداشته است و او به این موضوع «افتخار» می‌کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: بایدن در برابر ایران از خود ضعف نشان داده است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با تکرار ادعا‌های ترامپ گفت بایدن به اسرائیل پشت کرده است و می‌خواهد با ایران قرارداد هسته‌ای امضا کند.

ترامپ فعالیت‌های انجام شده در راستای دوستی و اتحاد با اسرائیل را «موفقیت» دانست و گفت دموکرات‌های رادیکال در حال از بین بردن نظام‌مند و عمدی همه‌ موفقیت‌های ما هستند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد جو بایدن در برابر ایران کوتاه آمده است و امنیت اسرائیل هرگز تاکنون این چنین در خطر  نبوده است.

دونالد ترامپ ضمن اعتراف به قدرت موشکی محور مقاومت گفت: «ضعف باور نکردنی بایدن در برابر ایران مستقیما باعث حمله موشکی علیه اسرائیل شد.هزاران موشک پرتاب شده است.»

منظور او از هزاران موشک، موشک‌هایی بود که از جانب محور مقاومت در جنگ غزه با رژیم صهیونیستی در ماه مه سال جاری پرتاب شد. 

این اظهارات ترامپ در پی درخواست او از ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه برای کمک مالی در انتخابات سال آینده است. وی در ادامه برای مطمئن شدن از سرمایه‌گذاری ائتلاف یهودی بر انتخابات میان‌دوره‌ای اعلام کرد که در بین اعضای دموکرات کنگره، نمایندگان ضد صهیونیست وجود دارند و نباید اجازه داد چنین امری افزایش پیدا کند.

گفتنی است این اولین باری نیست که ترامپ چنین ادعایی را مطرح می‌کند. هفته گذشته نیز او در همین خصوص گفت اسرائیل بین ۱۰ تا ۱۵ سال پیش کنگره آمریکا را کنترل می‌کرد در حالی که الان چنین چیزی وجود ندارد.

سال ۲۰۱۵ پس از چندین ماه مذاکره، توافق هسته‌ای بین ایران و کشور‌های موسوم به ۵+۱ منعقد شد اما پس از موفقیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، وی اعلام کرد قصد دارد به طور رسمی از این توافق خارج شود.

گفتنی است علی‌رغم خروج یک طرفه آمریکا از برجام و قانون شکنی، باقی کشور‌های طرف قرارداد بدون عمل به تعهدات خود در توافق مانده و ایران اعلام کرد در چارچوب این قرارداد به طور تدریجی غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خداوندا شر این شیطان صفت زردنبو را از سر بشریت کوتاه نما ...آمین
Iran (Islamic Republic of)
شهروندایرانی
۰۲:۵۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
ترامپ فهمیده جوبایدن چگونه ثروت وزندگی اورا بلعید فهمیده جوبایدن تنها عاملی که باعث پیروزیش شد وعده وقول مهمی بود که به ملت آمریکا داده بود «جوبایدن به ملت آمریکا و رأی دهندگان قول داده بود درصورت پیروزی تحریم های ایران را لغو می کند به برجام برمی گردد»
ترامپ وحزب جمهوریخواه فهمیده اگر بتواند جوبایدن را فریب دهد تا به برجام برنگردد حتماً دوره بایدن چهارساله وتک دوره ای خواهد بود در دوره بعد ترامپ می تواند بایدن را شکست بدهد تا مجدد ترامپ پیروز انتخابات شود...
توپ درمیدان دمکرات‌ها است.اگر نمیخان درانتخابات آینده ریاست‌جمهوری بازنده باشند باید تحریم های ایران را لغو کنند اگر تحریم ایران را جوبایدن ودمکراتها کاملآ لغو کردن شک نکنند حتمأ جوبایدن وحزبش رأی خواهند آورد ودر دورهای بعدی هم پیروز دمکرات‌ها خواهند بود حالا این‌جا عقل ودرایت دمکرات‌ها را می طلبد .درمیز مذاکرات باید نمایندگان ایرانی این موضوع را به نماینده آمریکا باید گوشزد کنند
آخرین اخبار