دبیر شورای سلامت اهواز:

شرایط برای بروز یا انتقال بیماری التور وجود دارد/هشدار شورای سلامت با آغاز بارندگی‌ها در خوزستان

مهران احمدی‌بلوطکی گفت: در حال حاضر شرایط برای بروز یا انتقال بیماری التور  وجود دارد، اما تاکنون موردی از بروز این بیماری نداشته‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی‌بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز گفت: معمولا در سال دو پیک ( پیک بهاره در اردیبهشت‌ماه و پیک پاییزه در آبان‌ماه) التور یا وبا داریم که احتمال شیوع بیماری در این مقاطع بیشتر است.

او با بیان اینکه در این شرایط باید همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی، جاری نبودن فاضلاب در خیابان‌ها و دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم رصد بیشتری داشته باشند تا خطر شیوع این بیماری به صفر برسد، افزود: همکاران بهداشت در این مقاطع در خصوص انجام بازرسی و نمونه‌برداری از آب آشامیدنی بررسی مراجعه‌کنندگان با علائم گوارشی و اسهال خونی اقدام می‌کنند و در پاییز امسال تاکنون گزارشی از التور نداشته‌ایم.

احمدی‌بلوطکی با اشاره به این نکته که در غرب اهواز به صورت مستمر در خصوص کیفیت و وضعیت آب مناطق روستایی و تا حدودی شهری نگرانی خود را اعلام کرده‌ایم، اظهار داشت: در پیک پاییزه التور وضعیت آب آشامیدنی با جدیت بیشتری رصد و در جایی که مشکلی وجود داشته باشد قطعا تذکرات به مسئولان مربوطه داده می‌شود.

دبیر شورای سلامت اهواز ادامه داد: بارندگی در اهواز هنوز آغاز نشده است، اما قطعا آغاز بارندگی‌ها و وجود روان‌آب‌ها در مناطق مسکونی و جاری شدن فاضلاب‌ها می‌تواند منشاء و کانون بیماری‌های پوستی و گوارشی باشد بنابراین امیدواریم در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شده باشد تا با آغاز بارندگی‌ها با مشکل خاصی روبه‌رو نشویم.

این مقام مسئول  در خصوص مشکلات آب شرب و وضعیت بالازدگی فاضلاب در اهواز بیان داشت: در حال حاضر شرایط برای بروز یا انتقال بیماری التور وجود دارد، اما تاکنون موردی از بروز این بیماری نداشته‌ایم.

احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه در هر جایی که آب آشامیدنی سالم نباشد، مشکلات فاضلاب بیداد کند و روان‌آب‌ها و مشکلات زیرساختی در حوزه آب و فاضلاب وجود داشته باشد احتمال بروز بیماری‌های پوستی و گوارشی وجود دارد، گفت:  آمار دقیقی در این خصوص نداریم.

وبا یک بیماری واگیردار عفونی است که فقط در انسان ایجاد می شود. این بیماری شامل دو نوع «کالسیک» و «التور» است که نوع دوم آن قدرت همه گیری بیشتری دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.