در گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آلمان مطرح شد؛

امیرعبداللهیان: خروج آمریکا و بدعهدی اروپا بی اعتمادی را افزایش داده است/ ماس: آلمان برای بازگرداندن آمریکا به برجام تلاش می کند

وزرای خارجه ایران و آلمان بصورت تلفنی رایزنی کردند.

به گزارش   حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگوی تلفنی شامگاه دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه، گفت‌وگو‌های وین و همچنین تحولات منطقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در این تماس ضمن احوالپرسی از وزیر امور خارجه برای همتای ایرانی خود بهبودی کامل آرزو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو ضمن اشاره به سابقه همکاری‌های خوب دو کشور در عرصه‌های مختلف بر ضرورت توسعه آن‌ها تاکید کرد.

هایکو ماس نیز با اشاره به علاقمندی شرکت‌های آلمانی برای همکاری با ایران اظهار امیدواری کرد که این نوع همکاری‌ها با رفع مشکلات تقویت شوند.

طرفین اهمیت همکاری در حوزه‌های صنعتی، انرژی‌های تجدید پذیر، نیروگاهی، کشاورزی، پزشکی، علم و فناوری و محیط زیست را مورد برسی و تاکید قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در موضوع گفت‌وگو‌های پیش رو در وین یاد آور شد، آمریکا مقصر اصلی وضع موجود است. همچنین خروج آمریکا و بدعهدی سه کشور اروپایی بی اعتمادی را به شکل فزاینده‌ای افزایش داده است؛ لذا لغو کامل تحریم‌ها یک ضرورت است. وی همچنین ضرورت اجتناب طرف‌های اروپایی از صدور بیانیه‌ها و اظهارات تنش آفرین را یادآور شد.

امیرعبداللهیان گفت: در مسیر مذاکرات و رسانه‌ای استفاده از زبان زور و تهدید کمک کننده نیست و جمهوری اسلامی ایران خود را تسلیم فضاسازی‌های واهی نخواهد کرد. هرگونه اظهار نظر غیردقیق و مغایر با واقعیات می‌تواند تلاش‌های در حال انجام را به خطر اندازد.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به اینکه آلمان بی اعتمادی ایران را درک می‌کند، تصریح کرد کشورش برای بازگرداندن آمریکا به برجام و همچنین به نتیجه رسیدن گفت‌وگو‌ها تلاش خود را انجام خواهد داد.

در این گفت‌وگو که در فضایی صمیمانه صورت گرفت درباره مسائل منطقه‌ای نیز رایزنی و تبادل نظر شد.

در خصوص مسائل جاری در عراق، وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر بر اعلام محکومیت حمله به محل اقامت نخست وزیر عراق از سوی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز با اشاره به موضع مشترک آلمان و ایران در محکومیت این اقدام، بر ضرورت تداوم حمایت از صلح و ثبات در عراق تاکید نمود.

در ادامه دکتر امیر عبداللهیان با اشاره به مسائل و تحولات افغانستان، بر ضرورت ارسال کمک‌های بیشتر به این کشور تاکید نمود و با اشاره به روند رو به تکمیل واکسیناسیون حدود چهار میلیون اتباع افغانستانی مقیم ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های آلمان از طریق مرز‌های کشورمان به افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به ضرورت تلاش برای پایان بخشیدن به محاصره انسانی در یمن اشاره نمود که مورد استقبال طرف آلمانی قرار گرفت.

تحولات لبنان و حمایت از دولت قانونی این کشور از جمله نکات مورد تاکید در این تماس تلفنی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
تجربه گویاست که اتفاقا اگر نیاد و نگذاریم بیاید مطالبه گری ما بهتر و بنفع ماست آمدنش با خود زباده خواهی ها و دوباره بهم ریختن ها در هر توافق احتمالی را بدنبال میاورد و یک دور تسلسل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
خدایا این مدیران ارشد ما چرا از فهم و شعور چیزی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
خوب شما اروپاییها تلاش کنید هروقت اربابتون آمریکا به برجام برگشت و همه تحریمها رو لغو کرد و یکسال راستی آزمایی کردیم در مورد مذاکره برای بازگشت ایران به برجام کمی فکر می‌کنیم. ولی باید مکانیزم ماشه حذف بشه و حسارتهای این ۶ سال عهدشکنی رو هم پرداخت کنید تا شما باشید به راحتی زیر قول و قرار و امضاتون نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
شما را به خدا خیلی تلاش نکنید ، آلمان اول باید پرونده سیاه خود را مرور کند و آمریکا هم اگر خیلی شکر خورد و منت کشی کامل نمود تبق شرایط آنگاه برگشتش را بررسی خواهیم کرد.
شرکت‌های آلمانی تند زود سریع بیایید سنگ فرش خیابان های ایران از طلا است و صاحب درست حسابی هم ندارد.
پایان بخشیدن به محاصره انسانی در یمن !!! المان مرکز کنترل پهپادی آمریکا را تعطیل کند و منافع ملت خود را در گرو آمریکا قرار ندهد
Germany
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
مردم ایران و جوانان ایرانی این وسط فدای سیاست میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
با وجود تمام تلاش های غربی ها واسرائیل درطی این چند دهه به اراده الهی وبرخلاف خواست آنها : مسلمانان بیدار تر وهوشیارتر شده اند و خداوند مکر وحیله آنها راخنثی کرده !!!
Iran (Islamic Republic of)
فاسانا
۱۳:۵۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
هه هه عجب،آلمان درتلاش برای بازگرداندن آمریکا خودش هم از برجام رفته بیرون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
اقای ماس لطفا ماست نباشید. المان و اروپا خودشان برجام را اجرا کنند و در مقابل زیاده خواهی امریکا بایستند. و کمتر دروغ بگویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
کارت حافظه !!!!! غربی ها فرموده اند ما : کارت حافظه ایرانی ها را عوض می کنیم !!!!!!!!! فکر کنم منظورشان این است که هم زمان با مذاکرات، استاد جنگ روانی: مستر گروسی را راهی ایران کنند، ومتعاقبا"ودر حین مذاکرات که ما نه راه پس ونه راه پیش داریم !!! با به راه انداختن جنگ روانی در بوق وکرنا کنند ایران کار های مخفی می کند واز این دست عملیات ها!!!!!وفضای مذاکرات را به سویی ببرند که تمکز بیشتر بر جنگ روانی باشد تا عقل وفکر وتدبیر وتجربه و.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
برجام یا بازی : " تام و جری " ؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
معلومه سلاح اتمی خیلی ضروری و مهم است که اینهمه اصرار دارند ایران نداشته باشد پس ما باید حتما به ان مجهز باشیم بهترین سلاح بازدارندگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
صحبت تنها سر سلاح اتمی نیست. با پیشرفت هسته‌ای به علم و فناوریهای دیگه‌ای دست پیدا می‌کنیم که فکرشم نمی‌کنید چون حتی توی هیچ دانشگاهی در دنیا رسما تدریس نمی‌کنند. اینا میخواند ما رو از اون علوم پیشرفته محروم کنند والا رسیدن به بمب به خصوص بمب پلوتونیومی کار شاقی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
برجام زنگ تفریح آمریکا و اروپا هست. برجام = دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه در مذکرات هسته ای که تا حالا بی نتیجه بوده و تا آخر هم بی نتیجه خواهد بود :منافع و خواسته های مردم نادیده گرفته شده که مهمترین موضوع هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
ببینید حرفاشونو...آخه الان به چی میگه تلاش...آخه الان که خود آمریکا
میخواد برگرده دیگه تلاش آلمان برای بازگرداندن آمریکا چه معنی میده؟!
اینا بدون اجازه آمریکا آب نمیخورند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
می خاهند آمریکا را لوس کنند و کلی ناز و منت بکشیم که این بچه دیگه قهر نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
یه توافق دائمی کنید مردم از فشار هلاک شدن
کاری نکنید خود مردم دست بکار میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
توافق کردیم اونا زدند زیر توافق. مگه برجام چی بود؟ دیگه امتیازی نبود که نداده باشیم. از تاسیاست هسته‌ای کدوم کشوری به اندازه ایران بازرسی شد؟ کدوم کشوری تا حد ۶ هزار سانتریفیوژ که جوکه و در اندازه تولید اوانیوم غنی شده برای یه نیروگاه هم کافی نیست محدود شده؟ وقتی اونها حاضر نیستند تحریمها رو لغو کنند حالا ما هرچی مذاکره کنیم و امتیاز بدیم جز جریتر شدن و سخت تر کردن وضع برای ایران کاری نمی‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
ما هیچ مذاکره ایی با رژیم خبیث و تروریست آمریکا نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
آلمان طرف ماست برا همین غربیا میگن 1+5 یعنی آلمان اضافه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
مگر آلمان چه کار مفیدی در برجام و اروپا برای ما کرده است؟ که حالا طرف ما باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
ایران باید سلاح اتمی داشته باشد
آخرین اخبار