مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبرداد؛

تبدیل سمنان به پایگاه قرآنی کشور طبق سند توسعه نیازمند تعامل همگانی

فلاح گفت: تحقق سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان با هدف تبدیل سمنان به یکی از پایگاه‌های قرآنی کشور نیازمند همکاری و مشارکت همگانی مردم و دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز داشت: در نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تشکیل فراکسیون فرهنگ عمومی در مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۳۰ نماینده و توجه به فرهنگ عمومی به عنوان یکی از مهمترین راهکار‌های دولت تصویب شد.

وی افزود: سند ۱۰ ساله توسعه فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان بعد از یک پنج جلسه کارشناسی طی یک سال آماده شد و اکنون برنامه‌های این سند مشخص است و مراحل ردیافت اعتبار را طی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مسائل فرهنگی مرتبط با کرونا مانند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن نیز از دستورکار‌های مهم شورای فرهنگ عمومی نشست امروز است.

در این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در موضوع تقویت فعالیت‌های قرآنی، ایجاد نهضت قرآنی، وظایف دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف درباره تکالیف مرتبط با قرآن و تقویت رشته‌های قرآنی در دانشگاه‌های استان تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.