بهره برداری از فاز اول دامداری دو هزار راسی مولد در تایباد

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در جهت اجرای طرح‌های حوزه امنیت غذایی، فاز اول دامداری دو هزار راسی مولد در تایباد به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح‌های حوزه امنیت غذایی در تایباد گفت: تاکنون توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت، حدود ۱۵۰ هزار طرح اشتغالزایی در سراسر کشور اجرا شده که اغلب در حوزه‌های مشاغل خرد، خانگی و کوچک بوده است.

او افزود: همچنین تا پایان امسال بیش از ۳۰۰ هزار ظرفیت شغلی به دست بنیاد برکت در دستور کار قرار دارد که تحقق‌بخشی آن هم اکنون در جریان است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: امروز هم در جهت اجرای طرح‌های حوزه امنیت غذایی، تعداد ۲۰۰ طرح اشتغال و تکمیل زنجیره ارزش زعفران، فاز اول دامداری ۲ هزار راسی مولد و فاز اول بزرگترین زنجیره پرورش شترمرغ شرق کشور در  تایباد به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید


نوروزی بیان کرد: این طرح‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی اجرا شده که برای ۳۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال به دنبال داشته است.

او تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تایباد نتایج خوبی داشته است که توسعه زنجیره ارزش زعفران در اهداف گروه اقتصادی این ستاد قرار دارد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکید کرد: با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار، انبار تجمیع زعفران کشاورزان منطقه تایباد ساخته شد که بر اساس محصول تحویلی به انبار، به زعفران‌کاران از طریق بانک‌ها تسهیلات ارائه می‌شود.

نوروزی اظهار کرد: با این اقدام، زعفران‌کاران دیگر مجبور نخواهند بود محصولشان را به قیمت پایین به فروش به رسانند و از ارزش آن بی‌بهره بمانند.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.