مسکو:

همکاری نظامی و فنی روسیه با ایران ادامه خواهد داشت

رئیس شرکت تسلیحات نظامی روسیه گفت مسکو با رعایت دقیق قوانین بین المللی و داخلی به همکاری نظامی و فنی خود با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر میخف، رئیس شرکت تسلیحات نظامی روسیه به نام روسی «Rosoboroneksport» امروز اعلام کرد مسکو با رعایت دقیق قوانین بین المللی و قوانین داخلی بین دو کشور، به همکاری نظامی و فنی خود با ایران ادامه می‌دهد.

میخف در نمایشگاه نمایش هواپیما‌ها و بالگردهای هوایی دبی ۲۰۲۱ در امارات به جمع خبرنگاران گفت: در مورد چشم انداز همکاری نظامی-فنی با ایران، پاسخ به این نکته ضروری است که تحت هر شرایطی، همکاری‌ها با رعایت دقیق موازین حقوقی فعال در دو کشور، تعهدات بین المللی طرفین و موازین حقوق بین الملل حفظ خواهد شد. 

طبق برنامه جامع اقدام مشترک، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ لغو شد. پیش از آن، ارسال تسلیحات تنها از سوی  شورای امنیت سازمان ملل مجاز بود.

در نوامبر ۲۰۱۵، روسیه قرارداد فروش چهار واحد سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ با ایران را تمدید کرد و در سال ۲۰۱۶ این تجهیزات ارسال شد. قرارداد مشابهی در سال ۲۰۰۷ امضا شد، اما در سال ۲۰۱۰ با تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ممنوعیت انتقال تسلیحات به ایران، این قرارداد لغو شد.

به گفته دیمیتری شوگایف، مدیر سرویس فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه، مسکو و تهران توافق‌نامه‌های دیگری مانند خرید تجهیزات اطلاعاتی رادیویی از روسیه نیز امضا کردند که با تحریم‌های سازمان ملل مغایرتی نداشت. 

پیشتر، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران به اسپوتنیک گفت که این کشورها در حال مذاکره در مورد طیف وسیعی از محصولات نظامی با توجه به لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
سهم ایران از دریای خزر چقدر شد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
کلاس دوم دبیرستان بودم در یک نیمه شب تابستانی که توی حیاط منزلمان خوابیده بودم //بیدار شدم و دیدم عده ایی زن و مرد( 8 الی9 نفر) با قدی حدود 50 سانتی متر با لباسهایی محلی رنگا رنگ که در اطرافشان نورانی بود و لباسهایشان میدرخشید در حال رقص و پایکوبی بودن // حدود نیم ساعت تماشایشان میکردم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۱۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
پس چی شد اون لا شرقیه و لا غربیه که میگفتید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
یعنی قراره بهمون سوخو بفروشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
دو کشور با فناوریهای پیشرفته فنی و دانشی و پژوهشی و توان بالایشان می‌توانند کمکیار و همیار یکدیگر و تکمیل کننده دیگری باشند .
کشور زیبای روسیه در بسیاری از دانشها همچون ایران عزیز ما از برترین های جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۲۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
روسیه و ایران در ساخت ایستگاه فضایی در جو و بیرون جو زمین ، هم می‌توانند همکاریهای گسترده ای داشته باشند و پایگاه مشترک داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
روسیه و ایران طیف گوناگون و گسترده ای از روابط و خرید و تولید انبوه را در دستور کار و برنامه های خود می‌توانند داشته باشند.
این دو کشور مستقل شمال و جنوب دریای خزر هر روز روابط تجاری و اقتصادی و نظامیشان روز به روز گسترده تر و در حال گسترش است.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۶:۵۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
خریدهای هوایی ایران ظرف یک یا دو ساعت در فرودگاه تهران مینشینند.
تهران و مسکو این دو همسایه شمالی و جنوبی دریای کاسپین برای روابط خود احتیاج به اجازه از هیچ کشوری ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
رابطه و دوستی دو کشور همسایه به نفع آرامش و امنیت در غرب آسیاست.
و یقینا روسیه همسایه شمالی ما از قابلیتها و تواناییهای خوبی در در زمینه های گوناگون دارد ،ایران هم میتواند جایگاه خوبی در تولید انبوه در صنعت هوایی و دریایی و زمینی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
خوبه حداقل رابطمون رو با شرق قوی کنیم اینقدر ملت مات و مبهوت غیر واقعیات سریال ها و فیلم های غربی شدن که انگ میدونن رابطه باشرق رو واقعا این همه نا آگاهی در بین مردم تعجب آوره! چین و سنگاپور و ... توی آسیا قوی ترین دانشگاهها با رنک زیر 20 دنیا رو دارن روسیه بی تردید در زمینه هوافضا و مهندسی برترین یه جزء چندکشور برتر دنیا هست چین به راحتی میتونه تا چند سال دیگه حکومت اقتصادی دنیارو بگیره دست جوری که آمریکا کلی ترسیده و قسمت زیادی از ظرفیت امنیتی و نظامیشو روی مقابله با چین گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
به کوری وزمینگیری بیشتر و نهایی آمریکا وغرب قلدور و مستکبر.(*الحمدلله عدوّ الظالمین)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
روسیه: همکاری نظامی و فنی ما با ایران ادامه خواهد داشت
وی درباره اینکه طبق روال گذشته، در چه مقطع زمانی، از پشت سر به ایران خنجر خواهد زد، اظهار نظری نکرد!
Iran (Islamic Republic of)
حق
۱۹:۴۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
نیش وخنجر زدن از ذات مار وعقرب است.که اگه بری از آن سردنیا:از کره شمالی ها وویتنامی ها وچینی ها وهندی ها تا این سردنیا:از افغانی ها و مصرولیبی والجزایری ها تا آن سوی دنیا: از اسکاتلندی ها وپانامایی ها ومکزیک و کوبا و ونزوئلایی ها بپرسی، بهت میگویند:پست تروظالم تر و کثیف تر ومستکبر و پیمان شکن تراز غرب ویانکی جماعت تابحال ندیده اند.(همیشه به آمارکثیرجهان نگاه کنیم نه ۲زار حرف مفت شایعه مغرضان بی هنر)
آخرین اخبار