برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه هفته کتاب در کانون پرورش فکری استان همدان/ تولید میکروبوک کتاب‌های داستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت : ۶۲۲ برنامه د ر هفته کتاب به ۲ شیوه حضوری و مجازی در کانون پرورش فکری استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهناز ضرابی زاده ,مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در نشست خبری گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، این هفته را فرصتی برای همراهی بیشتر کانون با مخاطبان خود با هدف ایجاد بستر مناسب توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه عنوان کرد و اظهار داشت: «هفت روز جمع خوانی و روخوانی کتاب»، «هر روز یک ساعت» در ۴۴ مرکز ثابت، سیار و پستی استان و همچنین برپایی هفت «نمایشگاه و فروشگاه کتاب» با تخفیف در ۴۴ مرکز ثابت، سیار و پستی از جمله برنامه‌های کانون برای بزرگداشت هفته کتاب در استان همدان است.

او ادامه داد: برنامه‌های هفته کتاب در شهر همدان نیز از فردا (دوشنبه) با رژه خودرو‌های سیار کانون و نهاد کتابخانه‌ها با ارائه شعار‌هایی با موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی در خیابان‌ها و تبریک این رویداد به کودکان آغاز می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه تلاش برای تبیین اهمیت و جایگاه کتاب و مطالعه در پیشرفت جامعه و افزایش آگاهی، تقویت اندیشه و بینش فردی، بالندگی فکری و رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان اهداف اصلی اجرای برنامه‌های هفته کتاب است، گفت: حضور مربیان کتابخانه‌های سیار در ۱۶۶ روستا همراه با انجام فعالیت‌های کتاب محور، قصه گویی و معرفی کتاب، همراهی نیرو‌های فرهنگی مراکز ثابت در اجرای برنامه‌های مربیان کتابخانه‌های سیار و اهدا لوح تقدیر به تمامی کتابداران کانون پرورش فکری استان از دیگر برنامه‌های شاخص اجرایی کانون پرورش فکری استان در این هفته است.

ضرابی زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته کتاب با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» اجرا می‌شود، افزود: برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی در پرتال اینترنتی کانون به نشانی http://Live.kpf.ir/ch/neshast، اجرای مسابقه کتابخوانی از زندگینامه علامه طباطبایی ویژه مربیان و اهدای کتاب توسط کاروان دوچرخه سواران به مسئولین شهر‌ها (استانداری- فرمانداری- شهرداری و شورا‌های شهر) از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده کانون در هفته کتاب است.

او از تولید میکروبوک کتاب‌های داستان با اولویت زندگینامه علامه طباطبایی ویژه نوجوانان در استان همدان خبر داد و افزود: تمام فعالیت‌های کانون معطوف به آینده سازی کودکان برای پرورش انسان‌هایی خوش فکر، خلاق، کتابخوان و محقق است و به همین دلیل برای همه اوقات کودکان و نوجوانان برنامه متنوع و مفید برنامه ریزی و طراحی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان یادآوری کرد: اهدای کتاب به کتابخانه اسداله شعبانی در روستای سراوک فامنین، تقدیم هدیه (دست ساز مربیان) به خریداران کتاب‌های کانون در هفت روز، چیدمان میز و صندلی در مقابل فروشگاه برای نقاشی مراجعین کودک و نوجوان، فضاسازی و پخش موسیقی با موضوع کتاب و برپایی غرفه فروش کتاب در محل برگزاری نمازجمعه همدان از دیگر عناوین برنامه‌های اجرایی کانون در هفته کتاب است.

ضرابی زاده از اجرای برنامه پیک کتاب همراه با برگزاری نمایش عروسکی، نمایش انیمیشن، مسابقه، سرود و قصه گویی و برنامه‌های متنوع دیگر با محوریت کتاب و کتابخوانی برای تعداد محدودی از اعضا و دانش آموزان استان همدان خبر داد و گفت: هدف از اجرای برنامه‌ها در این هفته بازنگری و ارتقای نحوه اجرای این فعالیت‌ها برای برخورداری بهتر و بیشتر جامعه هدف و پیشبرد اهداف فرهنگی کانون است.

او در پایان گفت:۶۲۲ برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب در ۱۶۶ روستا و ۴۴ مرکز کانون‌ پرورش فکری استان برای کودکان و نوجوانان به ۲ شیوه حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست و چهارم آبان تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دوشنبه ۲۴ آبان در تقویم رسمی کشور روز «کتاب و کتاب‌خوانی» نامگذاری شده و روز شمار هفته کتاب نیز شامل (۲۵ آبان‌ماه) «کتاب خوب، یار همیشه همراه»، (۲۶ آبان‌ماه) «کتاب، زبان فارسی و شعر و ادبیات داستانی»، (۲۷ آبان‌ماه) «کتاب، رسانه، هم‌افزایی و تعاملات»، (۲۸ آبان‌ماه) «کتاب، خانواده، سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، (۲۹ آبان‌ماه) «ناشران، کتاب‌فروشان و ارکان صنعت نشر»، (۳۰ آبان‌ماه) «کتاب، مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس» و (یکم آذرماه) «کتاب، کودک و نوجوان، آینده نسل مجازی» است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.