آخرین خبر‌ها از وضعیت تاسیسات نفتی و پالایشگاهی مناطق زلزله زده

آخرین وضعیت استخراج و بهره‌برداری نفت خام و فعالیت تاسیسات پالایشگاهی در این خبر قابل مشاهده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین خبرها از وضعیت استخراج و بهره‌برداری نفت خام و فعالیت تاسیسات پالایشگاهی، حاکی از پایداری فعالیت در این حوزه است.

علیرضا نریمان‌ نژاد مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در پی زمین لرزه امروز استان هرمزگان، هیچگونه آسیبی به تاسیسات پالایشگاه‌ها و انبارهای نفت وارد نشده است.

او افزود: پالایشگاه‌های میعانات گازی ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس به‌طور کامل عملیاتی هستند و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت به تأسیسات ارسال نشده است.

نریمان نژاد تأکید کرد: زیرساخت‌های تولید و انتقال سوخت اعم از خطوط لوله انتقال فرآورده‌ها، مخازن ذخیره‌سازی و جایگاه‌های عرضه سوخت دراستان دچار خللی نشده است و مردم از بابت تامین سوخت نگران نباشند.

مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پایان گفت: اطلاعات تکمیلی در این باره متعاقبا اعلام می‌شود.

سیدمحمدعلی مجتهدزاده رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت بندرعباس هم گفت: در اثر زلزله استان هرمزگان، هیچکدام از تأسیسات این پالایشگاه آسیب ندیده است.

او در این‌باره اظهار کرد: بر اثر زلزله امروز استان هرمزگان هیچکدام از تأسیسات بخش‌های مختلف پالایشگاه بندرعباس آسیب ندیده و خوشبختانه تمامی کارکنان نیز در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و حادثه‌ای رخ نداده است.

مجتهدزاده تأکید کرد: عملیات پالایش نفت خام طبق روال عادی در پالایشگاه در حال انجام است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شرکت نفت فلات قاره نیز اعلام کرده است که در پی زمین‌لرزه عصر امروز در استان هرمزگان، خوشبختانه هیچ یک از تأسیسات شرکت نفت فلات قاره ایران در مناطق عملیاتی قشم، کیش، سیری و لاوان آسیبی ندید و عملیات تولید مطابق روال عادی ادامه دارد.

بررسی‌های میدانی و گزارش کارکنان این شرکت در مناطق عملیاتی حاکی است بر اثر زمین‌لرزه امروز استان هرمزگان هیچ یک از تأسیسات و بخش‌های مختلف این شرکت آسیبی ندیده و خوشبختانه همه کارکنان در سلامت کامل هستند.

عملیات استخراج و بهره‌برداری نفت‌خام نیز مانند روال عادی در تاسیسات مناطق قشم، سیری، کیش و لاوان در جریان است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان زلزله ۶.۴ ریشتری جنوب ایران را ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه) و در عمق ۱۸ کیلومتری از زمین اعلام کرد.

این زلزله در ۱۵ کیلومتری لافت، هرمزگان، ۲۰ کیلومتری سوزا، هرمزگان و ۲۷ کیلومتری درگهان، هرمزگان احساس شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار