۸۱۰ نمونه خون بندناف نوزادان در استان سمنان ذخیره شده است

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: ذخیره‌سازی ۸۱۰ نمونه خون بندناف نوزادان به مدت هشت سال در نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان سمنان انجام شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان  همزمان با روز جهانی خون بند ناف به رسانه‌ها گفت: ظرفیت درمان بیش از ۸۰ بیماری خونی و غیرخونی با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد.

او با اشاره به فعالیت هشت سال نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در استان سمنان اظهار داشت: این نمایندگی از سال ۱۳۹۲ فعال است و تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه صورت گرفته و ۸۱۰ نمونه از استان سمنان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره سازی شده است.

رهایی با تاکید بر اینکه خدمات ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در تمام شهرستان‌های استان ارائه می‌شود ادامه داد: با توجه به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهمترین وظیفه این نمایندگی، اطلاع رسانی، جمع آوری، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بندناف خانواده‌های متقاضیان است.

او اضافه کرد: ارائه مشاوره پزشکی و اطلاع رسانی در خصوص کاربرد‌ها و مزایای سلول‌های بنیادی خون بندناف به مراجعان، برگزاری دوره‌های آموزشی پیرامون فواید ذخیره سازی خون بندناف برای مادران باردار و زوجین از جمله اقدام‌های دفتر نمایندگی استان سمنان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان عنوان کرد: کسب عناوین نمایندگی برتر در کشور در سال ۹۷، مدیر نمایندگی خون بند ناف برتر کشور در سال ۹۵، بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریز شده در سال ۹۵ و بیشترین درصد رشد ثبت قرارداد‌های اینترنتی در کشور در سال ۹۸ از جمله موفقیت‌ها و عناوین کسب شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان در سطح کشور است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار