فرماندار گناباد خبر داد؛

افزایش نگران کننده بستری های کرونایی‌ در گناباد

فرماندار گناباد گفت: افزایش روند بستری بیماران کرونایی در گناباد نگران کننده است و استمرار عادی‌انگاری وضعیت نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌تواند پیامد‌های نامطلوبی داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد گفت: سهل انگاری در رعایت دستوالعمل های بهداشتی در سطح جامعه به یک دغدغه تبدیل شده است باید با عزم جدی همه بخش‌های دولتی، خصوصی و آحاد مردم و خانواده‌ها و اصناف نسبت به رعایت مسائل پیشگیرانه و حفاظت فردی به خصوص استفاده از ماسک، تزریق واکسن و پرهیز از حضور غیرضرور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی، احتمال بازگشت بیماری کرونا را کاهش داد.

او افزود: به دنبال افزایش تعداد موارد بستری کرونایی، وضعیت گناباد از نظر گسترش ویروس کرونا از زرد به نارنجی تغییر یافته است که این وضعیت نیز شکننده است و با توجه به اینکه بیشتر شهرستان‌های اطراف گناباد در وضعیت قرمز قرار دارند، هرگونه کوتاهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و تزریق واکسن کرونا، می‌تواند شرایط افزایش مبتلایان به این بیماری را تشدید کند.

فرماندار گناباد ادامه داد: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب بر تزریق واکسن کرونا، برخی افراد نباید با القائات منفی خود پروتکل‌ها و واکسیناسیون را زیر سوال ببرند و مردم باید نسبت به این مسال هوشیار باشند، چون هرگونه کوتاهی در دریافت واکسن سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازد.


بیشتر بخوانید


جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم با ابزار نگرانی از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در گناباد در چند روز اخیر گفت: در صورت ادامه این روند وضعیت گناباد در چند روز آینده به قرمز تغییر خواهد یافت.

او افزود: از مجموع ۳۱ هزار و ۶۳۰ تست بیماری کووید ۱۹ که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه صورت گرفته ۱۶ هزار و ۵۹۵ تست، معادل ۵۲ درصد، مثبت بوده است، چهار هزار و ۶۱۶ نفر در این مدت بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های گناباد و بجستان بستری شده و ۱۳ هزار و ۸۱۵ تن به صورت سرپایی درمان شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد ادامه داد : همچنین تاکنون ۷۹ هزار و ۷۰۵ دُز نخست واکسن، ۶۱ هزار و ۳۹۷ دز دوم و ۷۷۴ دز سوم واکسن کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار