سازمان ملل خواستار خویشتنداری ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد

سازمان ملل‏، باکو و ایروان را برای حل مسالمت آمیز اختلافات به خویشتنداری دعوت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتندار باشند و بر اساس بیانیه‌های سه‌ جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه امسال عمل کنند و همه نگرانی‌ها را از راه‌های صلح‌آمیز و گفتگو حل کنند. ما می‌خواهیم از بازگشت به تنش جلوگیری کنیم.

همزمان دیشب، وزیر دفاع روسیه در تماسی تلفنی با همتای ارمنی خود از اعلام آمادگی کشورش برای پایان دادن به عملیات نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان سخن گفت.

آرمن پرس گزارش داد: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور برقراری صلح در خط تماس نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مسکو با ایروان و باکو در تماس مستمر است.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز از باکو و ایروان خواست تا به مفاد توافق آتش بس قره باغ که پارسال در مسکو به امضای سران سه کشور روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان رسید پایبند باشند.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا از دو طرف خواست که به اقدامات نظامی پایان دهند تا بتوان راه حل صلح آمیز برای مسئله پیدا کرد.

سخنگوی کاخ سفید هم گفت: ما گزارش‌های نگران‌کننده‌ای را از درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان دریافت کرده‌ایم و از دو کشور می‌خواهیم که به سرعت جنگ را متوقف کرده و مذاکرات اساسی را زیر نظر روسای مشترک گروه مینسک برای یافتن راه‌حل‌های جامع در خصوص مسائل ناشی از مناقشه قره باغ از سرگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
خیلی ناراحتی نیروی حائل بفرست
آخرین اخبار