پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی طی پیامی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسالت کرد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مبارز ‌و انقلابی حضرت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری (قدس سره) عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

این روحانی مجاهد و انقلابی که از پیشگامان شکل گیری نهضت امام خمینی بود، با حضور موثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به ویژه در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه و چندین دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و نیز تألیف و نشر کتابهای ارزشمند و ترویج فرهنگ و معارف دینی، عمر شریف خود را در مسیر تبیین ارزش های اسلامی و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و آثار ارزشمندی به یادگار گذاشت که همواره در خاطره ها باقی خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت را به مردم استان آذربایجان شرقی، حوزه های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال روحانی جلیل القدر و مجاهد نستوه آیت الله حاج شیخ محسن مجتهدشبستری یار و همراه خستگی‌ناپذیر انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تألم گردید.

آیت‌الله مجتهد شبستری در طول عمر خویش مخلصانه در ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی و مذهبی اهتمام ورزیدند؛ این عالم بزرگوار که از مبارزان نستوه راه دشوار نهضت پیروزی انقلاب اسلامی بود، متعهدانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌ها و سنگر‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام خدمات مخلصانه مبادرت ورزیدند که کارنامه درخشان ایشان در سمت‌های متعدد از جمله بیش از ۲۰ سال نمایندگی، ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امامت جمعه تبریز، عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ادوار متعدد و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیانگر توانایی و شایستگی ایشان در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می‌باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران بویژه مردم شریف آذربایجان شرقی، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

ولایتی درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت.

ولایتی در این پیام نوشت: درگذشت عالم دانشمند و فرهیخته، آیت‌الله مجتهد شبستری یار دیرین امام (ره) و رهبری (مدظله‌العالی) موجب تأسف و تألم فراوان گردید. ایشان از شاگردان امام راحل و مبارز دوران انقلاب بودند و در مسئولیت‌های مختلف همچون نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز و همچنین تبلیغ و تبیین معارف دینی و تربیت شاگردان همواره منشأ آثار ارزشمند و ماندگار بودند.

ولایتی تصریح کرد: این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مردم شریف ایران به خصوص مردم شریف و ولایتمدار آذربایجانشرقی، حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و شاگردان و بیت مکرم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار