یزد میزبان مسابقات ملی مهارت

مسئول مسابقات ملی مهارت در استان یزد گفت: مسابقات ملی مهارت در مرحله کشوری در دو رشته آجر چینی و کاشی کاری به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جلال میرجلیلی مسئول مسابقات ملی مهارت در استان یزد گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از ۲۹ آبان تا ۴ آذر ماه با میزبانی استان یزد با شرکت ۱۶ استان، در دو رشته آجر چینی و کاشی کاری برگزار می‌شود.

او افزود: این مسابقات به شکل انفرادی و پروژه محور و صد در صد عملی برگزار می‌شود و نفرات برگزیده به اردوی مسابقات جهانی شانگ‌های ۲۰۲۲ اعزام می‌شوند.

میرجلالی در ادامه با بیان اینکه مراسم پایانی و اعلام نتایج مسابقات ملی مهارت در سه سطح مرحله شهرستانی، استانی و کشوری است، عنوان کرد: این مسابقات هر دو سال یکبار به صورت جهانی برگزار می‌شود که آخرین دوره آن در کازان روسیه سال ۲۰۱۹ بود.

میرجلیلی هدف از مسابقات ملی مهارت را ارتقای سطح مهارت جامعه، شناسایی نخبگان مهارتی و انتخاب نخبگان برای شرکت در عرصه‌های جهانی اعلام کرد.

او با اعلام اینکه مراسم پایانی و اعلام نتایج این مسابقات ۴ آذر خواهد بود، درباره دلیل انتخاب یزد به عنوان میزبان این مسابقات توضیح داد: یزد به علت اینکه در المپیاد‌های ملی مهارت در حوزه صنایع ساختمان طی چند دوره مقام‌های برتر کشوری را کسب کرده و از دیرباز در حوزه معماری شناخته شده است، میزبانی این دوره از مسابقات کشوری در دو رشته کاشی کاری و آجر چینی را دارد.

این مسئول تعداد شرکت کننده در رشته کاشی کاری را ۱۴ نفر و رشته آجر چینی را ۱۲ نفر عنوان کرد و گفت: ۴ نفر از این تعداد یزدی هستند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار