رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

بستری ۸ بیماری کرونایی در بیمارستان/ ۲ نفر جان خود را از دست دادند

ابول نژادیان گفت: آمار بستری بیماران کرونایی در استان خوزستان پس از گذشت ۲۰ ماه از شیوع بیماری کووید-۱۹ تک رقمی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر در استان خوزستان تنها ۸ بیمار کرونایی بستری شدند که این آمار در ۲۰ ماه که از شیوع بیماری کووید-۱۹ می‌گذرد، بی سابقه است و جای خوشحالی و امیدواری دارد.

او با بیان اینکه در مدت مذکور تنها ۲ نفر از بیماران کرونایی استان خوزستان جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: این آمار با توجه به جمعیت استان مطلوب است، البته برای کارکنان این دانشگاه فوت هر یک نفر هم دردناک است.

ابول نژادیان بیان کرد: نقش واکسیناسیون در کنترل بیماری کووید ۱۹ در استان چشمگیر بوده است و از همه افرادی که واکسن نزده اند درخواست می‌شود برای انجام واکسن خود تعجیل کرده و به پایگاه‌های تزریق واکسن استان مراجعه کنند تا این وضعیت ثابت بماند.

این مقام مسئول افزود: البته این وضعیت نباید باعث عادی انگاری شهروندان شود، زیرا ویروس کرونا از بین نرفته و آتش زیر خاکستر است و هر لحظه ممکن احتمال دارد شعله ور شود، بنابراین افراد باید همچنان در فضا‌های عمومی ماسک بزنند و فاصله اجتماعی خود را رعایت کرده و بهداشت فردی و عمومی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهرستان دزفول و رامهرمز در خوزستان زرد و مابقی شهرستان‌های استان آبی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.