امام جمعه سنندج:

بسیجیان و رزمندگان با پشتیبانی مردم در برابر زورگویان ایستادند

رستمی گفت: ملت ایران با بهره‌گیری از وحدت و بسیج همگانی توانست مقابل زورگویان عالم بایستد و این اهمیت بسیج را نشان می‌دهد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهر ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: پیامبر (ص) به اتحاد و بسیج اهمیت داده است و قرآن هم بر تعاون و همکاری در انجام نیکی‌ها تاکید می‌کند.

رستمی اضافه کرد: مسئولان هم بسیجی وار با مشکلات و وظایف خود روبرو شوند و در امور از دیگران کمک بگیرند.

او با یادآوری فعالیت‌های سپاه و بسیج ادامه داد: سپاه توانسته به چندین جوان در شروع زندگی مشترک کمک کند و در زمینه کمک‌های مومنانه پیشگام بوده است.

امام جمعه سنندج با اشاره به انتصاب استاندار جدید کردستان و حضور او در نمازجمعه و میان مردم گفت: مردم کردستان نشان خواهند داد که برای رفع مشکلات همراه استاندار جدید هستند.

امام جمعه سنندج یادآور شد: استان منابع خدادادی استعدادها، توانمندی و جوانان تحصیلکرده زیادی دارد و مطمئنیم که استاندار از این ظرفیت‌ها در کنار مشورت با آگاهان بهره می‌گیرد.

رستمی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه با اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: آرامش دل‌ها با راز و نیاز با خداوند به دست می‌آید و خداوند به پیامبر (ص) می‌گوید ارتباط با خدا بهترین هدیه برای امت تو است، به همین دلیل نماز را همچون معراج قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج هم پیش از خطبه‌های نماز گفت: بسیج قبل از آنکه یک سازمان باشد یک تفکر است و امام خمینی (ره) با تاسی از سیره رسول الله (ص) آن را تشکل داد.

سرهنگ حسن عسگری افزود: بسیجی تربیت یافته مکتب پیامبر و قرآن کریم بوده و بسیج متعلق به این دوران نیست و برای همه دوران‌ها زنده و پویا است.

او تاکید کرد: بسیج یک حلقه اتصالی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است و هر جا از این ظرفیت استفاده شد بسیج خوش درخشید و نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج با بیان اینکه از ظرفیت‌های بسیج بهره گرفته شود افزود: هر مدیری از آرمان‌های بسیج فاصله پیدا کرد خسران دنیا و آخرت شامل حال او شد.

عسگری گزارشی از اقدامات سپاه سنندج را ارایه و اضافه کرد: ۱۰۰ یادواره شهید از پارسال در سنندج با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کردیم.

او با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ تیم گشت‌های رضوین در راستای امنیت محلات فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اعزام سه تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به روستا‌های نران، گلودره، آویهنگ و حسن آباد با حضور متخصصین پزشکی و ارائه داروی رایگان بخشی از فعالیت‌های بسیج در این شهرستان بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج اظهار داشت: یک بیمارستان تخصصی دندانپزشکی رایگان در ۲ مرحله در نایسر به ویزیت یک هزار و ۵۰۰ نفر پرداخته و یک هزار و ۲۰۰ عینک رایگان به مراجعین ارائه شد.

 عسگری افزود: برپایی بیمارستان صحرایی در نگل با ۷۵ پزشک از تهران، اصفهان و خوزستان با ارائه خدمات رایگان پزشکی به هفت هزار و ۵۰۰ نفر و ایجاد ۱۲ پایگاه رصد کنترل کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی از دیگر فعالیت‌های بسیج بوده است.

او ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های کاهش آسیب اجتماعی در ۱۲ محله، اعزام ۳۵۰ معتاد متجاهر به کمپ ها، اشتغال زایی با دریافت تسهیلات برای برخی از آنان و جشن ۲۵۰ بهبود یافته از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج توزیع بیش از ۴۶ هزار بسته معیشتی، ساخت ۷۷ واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد، مرمت ۲۹ مورد مسجد و خانه عالم، حل مشکل آبرسانی به چهار روستا و تهیه ۵۱ مورد جهیزیه را از دیگر خدمات سپاه سنندج اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.