درخواست نماینده سازمان ملل از روسیه برای تلاش درخصوص برقراری صلح در یمن

نماینده سازمان ملل در امور یمن در اولین سفر خود به روسیه از این کشور درخصوص تلاش برای برقراری صلح در یمن تشکر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یمن مانیتور، «هانس گراندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در اولین سفر خود به روسیه پس از تصدی این سمت، در خصوص تلاش‌های مسکو برای برقراری صلح و امنیت در یمن تشکر کرده و با ابراز نگرانی درباره وضعیت استان مأرب گفت: مضاعف کردن تلاش‌های بین‌المللی برای متقاعد کردن همه طرف‌ها به حل‌وفصل اختلافات بوسیله میز مذاکره، امری ضروری است.

دفتر گراندبرگ نیز با منتشر کردن بیانیه‌ای درخصوص این سفر گفت: گراندبرگ با مقامات روسیه در مورد نیاز به حل‌وفصل سیاسی جامع و فراگیر در یمن گفتگو کرد و از مقامات این کشور خواست با توجه به ارتباطی که با برخی از بازیگران صحنه درگیری این کشور دارند، در به پایان رساندن این جنگ کمک کنند.

کشور‌های غربی و سازمان ملل درحالی ادعا می‌کنند حامی حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری در یمن هستند که چندی پیش منابع یمنی افشا کردند «تیم لیندرکینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در نشست‌هایی متعدد با گروه‌های یمنی خواستار تجزیه یمن به دو قسمت شمالی و جنوبی شده است.

این در حالی است که «جوبایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته و در ضمن کمپین تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا، جنگ یمن باید پایان یابد و در این راستا بر ائتلاف سعودی فشار خواهد آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار