نشست بررسی صلاحیت «یوسف نوری» سومین گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش امروز در مجلس برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دستور بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار و در پایان، «یوسف نوری» با کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس، به عنوان شانزدهمین وزیر آموزش و پرورش راهی این وزارتخانه شد.

طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس، در ابتدای جلسه رای اعتماد، رئیس جمهور به مدت یک ساعت فرصت دارد تا از برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دفاع کند، اما حجت‌الاسلام رئیسی به دلیل سفر به ترکمنستان برای شرکت در اجلاس اکو امروز در مجلس حضور نداشت و بجای او محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به صحن علنی مجلس آمده بود.

در ابتدای جلسه، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظر رئیس این کمیسیون را قرائت کرد. پیش از برگزاری جلسه امروز، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفته بود با توجه به برگزاری جلسات متعدد و بررسی دقیق برنامه‌ها و دیدگاههای یوسف نوری، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش، با اکثریت آراء موافقت کرده است.

داد معلمان از فقر نیست، از فرق است

در جلسه امروز مجلس، حجت‌الاسلام محمدجواد نیک بین نماینده کاشمر در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم گفت کسری معلم با بازگشت بازنشسته‌ها حل نمی‌شود. داد معلمان از فقر نیست بلکه از فرق است.

نیک‌بین همچنین با بیان اینکه "باید برای مقابله با مافیای مدارس غیرانتفاعی برنامه داشت" از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خواست برنامه‌اش را درباره تعارض منافع در وزارت آموزش و پرورش و اشتغال پس از بازنشستگی کارمندان این وزارت ارائه کند.

نیک بین گفت برنامه آقای نوری درباره مافیای کنکور، کتاب کمک درسی، چاپ آنها و حذف مافیای شان چیست؟

او به برنامه ریزی در برابر تغییر محتوای آموزشی کتب درسی از سوی برخی کسانی که آنها را دوستان غرب‌زده نامیده است، تاکید کرد.

تامین اعتبار برای لایحه رتبه‌بندی معلمان و شایسته سالاری در آزمون‌های آموزش و پرورش از دیگر نکاتی بود که این نماینده به آن اشاره کرد.

نیک بین گفته ۲۰ درصد از دانش آموزان پذیرفته شده در کنکور از مدارس دولتی هستند در حالی که حدود ۱۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند.

این نماینده سیستم آموزشی را استعدادکش خواند و بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

نوری می تواند آموزش و پرورش را به تراز خود برساند

حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش پایه پیشرفت و علم و فرهنگ کشور است. اگر آموزش و پرورش در سطح و تراز خودش خوب عمل کند بخش عظیمی از مشکلات حل خواهد شد.

این نماینده مجلس معتقد است که نوری می‌تواند جایگاه فعلی آموزش و پرورش را به تراز بالای آن برساند و آن را مدیریت کند. این گزینه سوابق درخشانی دارد و برنامه‌ها و اقدامات اولویت دار را بیان کرده است. تدوین برنامه‌های اجرایی، اجرای سند تحول، رتبه بندی فرهنگیان، پیگیری تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، توجه به مناطق محروم، تامین زیر ساخت‌های سند تحول و ... از جمله برنامه‌های نوری است و همه مجلس امروز به گزینه پیشنهادی دولت رای مثبت خواهند داد.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

وزارت آموزش و پرورش باید در اختیار فردی از جنس آن باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نیز در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد که آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازی کشور نقش محوری دارد؛ مدیریت آموزش و پرورش با یک میلیون مدیر و معلم و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز باید در اختیار فردی از جنس آموزش و پرورش قرار بگیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۵ درصد مردم کشور سواد دارند، ادامه داد: امروزه تعداد آموزشگاه‌های کشور از ۵۰ هزار به ۱۲۰ هزار ارتقاء یافته و در حال حاضر ۳ هزار و ۶۰۰ مدرسه شبانه روزی، ۱۶ هزار مدرسه نمونه دولتی، ۶۰ هزار مدرسه عشایری و ۱۴ هزار مدرسه شاهد ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه زمانی آموزش و پرورش در اختیار کارگزاران سازندگی، ۸ سال در اختیار جبهه دوم خرداد، ۸ سال در اختیار جبهه تدبیر و امید بود و وضعیت فعلی را بر آن تحمیل کردند، عنوان کرد: امروز باید وزارت آموزش و پرورش را به فردی بسپاریم که مدارک تحصیلی او از فوق دیپلم تا دکتری با اهداف این وزارتخانه ارتباط دارد و بیانگر این است که فردی فرهیخته از جنس آموزش و پرورش عنان مدیریت را در دست می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برنامه‌ها و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است، گفت: وزیر پیشنهادی دارای سابقه ۵۵ ماه حضور در جبهه و جانبازی است.

نوروزی گفت: مطالبات گوناگونی مانند طبقه بندی معلمان، احترام بخشی به معلمان، دانش آموزان و اولیا، ارتقاء فعالیت‌های آموزش و پرورش، بازنگری در ساختار و محتوای دانشگاه فرهنگیان، ارتقای معیشت، منزلت و کرامت معلمان، اجرای دقیق رتبه بندی معلمان، ایجاد مدرسه محوری و مهارت آموزی دانش آموزان، توجه به منابع مالی وزارتخانه و تعامل سازنده با مجلس از وزیر پیشنهادی وجود دارد.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

آموزش و پرورش فردی را می خواهد که با اقتصاد آشنا باشد

محسن زنگنه در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با استناد به سخنان مخالفین، عنوان کرد: به عنوان نماینده‌ای که در حوزه اقتصاد در مجلس انجام وظیفه می‌کنم نکاتی را بیان می‌کنم؛ آقای نوری از جنس آموزش و پرورش بوده و سال‌های متمادی از تدریس در مدارس تا دانش سرا‌ها و تربیت معلم را گذرانده است و این نقطه قوتی برای یک وزیر محسوب می‌شود، اما آنچه بنده را مجاب کرد که برای موافقت با گزینه پیشنهادی وارد میدان شوم مسئله اقتصاد آموزش و پرورش است.

زنگنه تاکید کرد: امروز آنچه مشکل ما در حوزه آموزش و پرورش است مسئله اقتصاد آموزش و پرورش بوده چرا که باید قبول کرد مانند ۴۰ سال گذشته نمی‌توان اقتصاد آموزش و پرورش را اداره کرد. منابع آموزش و پرورش و منابع پایدار بودجه نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم برای ساماندهی آموزش و پرورش و اقتصاد تعلیم و تربیت به بودجه‌های دولتی اکتفا کنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به گستردگی ساختار انسانی آموزش و پرورش، حجم فرهنگیان و کارمندان، طرح‌های معیشتی و بودجه بر این نهاد نمی‌تواند نیاز‌های بخش تعلیم و تربیت را در درازمدت پاسخگو باشد.

وی ارتقای کیفی و کمی ساختمان‌های آموزشی، ساخت فضا‌های فرهنگی و ورزشی، ارتقاء ابزار آموزشی به ویژه تقویت زیرساخت‌های آموزش الکترونیک، افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان، گسترش خدمات دوران بازنشستگی و تامین نیروی جوان و متخصص را جزئی از اقتصاد آموزش و پرورش دانست که ما برای تحقق آن هیچ راهی جز اقتصاد مردمی و تقویت صندوق‌های سرمایه گذاری از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان نداریم.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: برای تحقق همه موارد عنوان شده هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه فردی بر مسند وزارت آموزش و پرورش تکیه زند که نگاه اقتصادی داشته باشد. امروز کسی را در آموزش و پرورش می‌خواهیم که اقتصاد این نهاد را بشناسد و با عدد و رقم آشنا باشد کسی که با تامین منابع مالی آشنا باشد.

وی با اشاره به ایراد‌های وارده به صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که رئیس جمهور فردی را به عنوان وزیر معرفی کرده که وی از اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و حداقل قدم اول برای اصلاح صندوق را برداشته است.

زنگنه عدم آشنایی مدیران میانی و استانی با حوزه اقتصاد را یکی از مشکلات اساسی وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته دانست و گفت: طی سال‌هایی که نوری از آموزش و پرورش دور بوده وی فعالیت هایش مبتنی بر مسائل اقتصادی بوده و در هولدینگ‌های بزرگ کشور فعالیت داشته است.

وی برنامه‌های نوری در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش را نیز بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با هولدینگ‌های بازنشستگی بسیار متفاوت است چرا که ما امروز با معلمی مواجه ایم که در طول ۳۰ سال خدمت هر سال مبلغی را به صندوق داده، بازنشسته شده و حتی فوت شده و ورثه او هم نتوانسته میوه این صندوق را برای خود برداشته کنند. صندوق ذخیره فرهنگیان برای این است که به فرهنگی زنده و حی خدمت کند، اما متاسفانه این صندوق از مسیر خود خارج شده است.

وی یکی دیگر از سوابق نوری را مدیرکل برنامه و بودجه آموزش و پرورش دانست و گفت: متاسفانه سهم آموزش و پرورش در بودجه کشور بسیار پایین بوده و این رقم در مجموع ۱۰ درصد است که حداقل باید به ۱۸ درصد افزایش برسد.

زنگنه ضمن احترام به دو وزیر معرفی شده پیشین که مورد قبول مجلس واقع نشدند، گفت: امروز زمان باید‌ها نیست بلکه زمان نگاه به رزومه و سوابق افراد است لذا امیدواریم با توجه به سابقه موجود وزیر پیشنهادی آینده روشنی در انتظار آموزش و پرورش باشد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس/ نوری وزیر شد

نوری ۱۰ سال از آموزش و پرورش دور بوده است

هاجر چنارانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم گفته نوری ۱۰ سال است از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفته و دغدغه های زمین مانده این وزارتخانه را نمی شناسد.

او در اظهارنظر هایش از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرسید آیا تیم نواندیشی دارد و جلسه‌ای با کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت برگزار کرده است؟

رفع مشکلات مالی صندوق ذخیره فرهنگیان نیز از دیگر مسائل مطرح شده در گفته های هاجر چنارانی بود. نماینده نیشابور از تناسب نداشتن ورودی و خروجی وزارت آموزش و پرورش و کمبود معلم جوان در مدارس نیز انتقاد کرد.

سرکردگان سند ۲۰۳۰ در کشور جایی در نظام آموزش و پرورش نخواهند داشت

یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم هم در جلسه امروز مجلس در دفاع از برنامه‌های خود گفت سرکردگان معدود سند ۲۰۳۰ در کشور جایی در نظام آموزش و پرورش تحت امر او نخواهند داشت.

او اضافه کرد که شورای عالی آموزش و پرورش در برابر نفوذ سند ۲۰۳۰ کاملاً منفعل عمل کرده و معدودی از اعضایش هم حمایت کرده اند.

نوری در اظهار نظر دیگری بیان کرد بر اساس فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی تربیت ابزار و مسیر توسعه نیست بلکه هدف توسعه به شمار می‌رود و توسعه باید در خدمت تربیت قرار گیرد.

این وزیر پیشنهادی بر لزوم تحول در حوزه آموزش و بازسازی کرامت معلمان نیز تاکید کرد و آن را در گرو همگرایی دولت و مجلس دانست.

نوری گفت شورای عالی آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی است و در ۱۰ سال گذشته وظایفش را در راستای اجرای سند تحول بنیادین بسیار کُند و حتی در مواردی با سوء تدبیر پیش برده است.

به گفته این وزیر پیشنهادی، برنامه ریزی نظام سند تحول به جای یک سال ۷ سال به طول انجامیده است.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

یوسف نوری وعده داد که در مدت کوتاهی نیمی از مدیران آموزش و پرورش با برنامه ریزی و طراحی دقیقی جوان باشند و در فرآیندی معقول از رشد آسانسوری، قبیله گرایی و باندبازی مصونیت داشته باشند.

او گفت در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس، دانشگاه فرهنگیان را به عنوان یکی از ضروری‌ترین و فوری‌ترین برنامه هایش، تقویت خواهد کرد.

از نظر سومین وزیر پیشنهادی دولت رئیسی، برنامه درسی آموزش و پرورش از وضع مورد انتظار خود فاصله دارد. نوری تاکید کرد که برنامه درسی و آموزشی باید متناسب با زیست بوم مناطق مختلف کشور باشد.

این وزیر پیشنهادی در ادامه گفت: به جای تنوع در مدارس باید به سمت تنوع استعداد‌ها و تفاوت فردی در یک مدرسه حرکت کنیم.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و دفاع وی از برنامه‌هایش، رای‌گیری جلسه رای اعتماد انجام شد و یوسف نوری با ۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع وزیر آموزش و پرورش شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۸:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
جناب وزیر من از شما خواهش می کنم فکری به حال خانواده های ایرانی کنید لطفا اگر فرزندی دارید وما را درک می کنید این یک ماه باقی مانده از سال مدرسه را مجازی بر قرار کنید واکسنی که مورد تا یید باشه نیست ما نمی توانیم جان فرزندانمان را به خطر بیندازیم دو سال انلاین بودیم این یک ما هم انلاین کار کنید اگر یک پدر ایرانی هستی دیگر هیچ حرفی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
الهی وزیر خیر نبینه اینقدر ازش عصبانی هستم که دوست دارم سیر بدوبیراهش کنم خدایا ما را ازدست مسولین بی لیاقت وبی کفایت نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
خدمتکذار مدرسه
۲۲:۲۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام آقای وزیر چرا همه مسئولان نیروهای خدماتی رو نمیبینند من خودم تو یک مدرسه ی هستم که جای دو نفر کار میکنم اگر هر یک از همگاران مدرسه یک هفته به مدرسه نیاد هیچ اتفاقی پیش نمیاد ولی اگر نیروی خدماتی فقط دو روز نباشه اوضاع مدرسه به هم میریزه چرا به حقوق که میرسه نه کارمند حساب میکنید نه گارگر بلاخره ما هم تو این جامعه کار میکنیم چرا حرف رتبه بندی که میاد بیچاره خدماتی اصلا اسم اش هم نمیاد با این حقوقی که من خدمتکذار میگیرم فقط درو بازو بسته میکنند به فکر نیروهای خدماتی هم باشید تا دل گرم وبدون دغدغه کار بکنیم تا تو یک مدرسه کسی حقوق مثلا 15میلیونی و یکی مثل خدماتی با افزایش جدید 5تومان نگیره با اختلاف 10میلیون یه کاری بکنید که عادلانه باشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۵۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو هم اندازه همون دوملیونو پانصد تومن کار کن مثل من مدیر زیاد حرف زد بگو میام کارای خونتم میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۰ دی ۱۴۰۰
عرض سلام وخداقوت خدمت وزیر محترم
جهت انتصاب مدیریت مدرسه سابقه نباید بالای ۲۶ باشد آیا این انصاف هست بعداز ۲۶ زحمت به جای اینکه ارزش گذاری وقدردانی شود وازتجارب یک فرهنگی استفاده بیشتری گردد اوراازسمت مدیریت منع کرد.عاجزانه تقاضا دارم به عنوان یک فرهنگی لطفا به این مورد رسیدگی شود واجازه مدیریت به ۲۷ سال سابقه داده شو د باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
لعل گون
۲۰:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر نوری تو رو خدا به داد من برسید من از سال ۹۳ در نهضت سواداموزی فعالیت میکنم پدر بنده از سال۶۶ تا ۶۸ در مناطق جنگی کرمانشاه بوده یه گواهی تاییدیه سربازی آن زمان گرفته ولی اداره آن را قبول نمیکند خواهشا به این مورد رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۷:۰۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
درود بر آقای دکتر نوری عزیز از مدیران دلسوز انقلاب لطفا به فکر نیروهای پیمانی آموزش و پرورش که دولت قبل به خاطر سیاسی کاری بعد از گذشت سالها تبدیل وضعیت نکرد باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سلام آقای وزیر تو را به خدا امسال پذیرش دانشگاه فرهنگیان را زیاد کنید این معاما با سوادن آقا بچه ها مون دارن بی سواد میان بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بی در و پیکرترین وزارتخانه آموزش و پرورش هست.معلملنی که ۳۰ سال کار کردن خسته و فرسوده هستند اعصاب ندارن به زور نگه می دارن.معلمان خوب رو میبرن تو کارهای اداری برای اینکه از موفقیتش تشکر بکنن میشه کادر دفتری. احترام و عزت معلم زیر صفر هست.صندوق ذخیره رو بالا میکشن .به معلمان رسمی هیچ اعتراضی نمیتونی بکنی چون جاشون محکمه میگن ما که رسمی هستین میخوان چکارمون کنن با پدر و مادرا با بی احترامی برخورد میکنن.الان هم که هر چی میگیم باباا گروه بندی کنید بچه ها بیان مدرسه قبول نمیکنن دو سال راحت تو خونه نشستن راحت طلب شدن.آموزش مجازیشون رو فقط ببینی یه جوکه .معلم داره از انگشتا خودش فیلم میگیره و حرف میزنه اصلا معلوم نیست چی مینویسه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
نه بیادازتوفیلم بگیره بچه اگه میخواددرس بخونه به حالش فرقی نمیکنه انگشت رونشون بده یاچهره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام و احترام ؛ متاسفانه قریب 4 ماه از روی کار آمدن دولت مردمی می گذرد سایر وزارت خانه هایی که دارای وزیر بودن هنوز به سرو سامان نرسیده اند و تقریبا" همه ی مسئولین شهرستان ها از قبیل فرماندار ، بخشدار ، شهردار ، رئیس همه ی ادارات مانند اداره برق ، آب ، مخابرات ، گاز ، صنعت مدن وتجارت ، و... پسماندگان دولت قبلی ( دولت تذویر و نامیدی ) بر سرکار هستند و از آنجایی که این قماش مسئولین با اصل نظام و اصل ولایت فقیه مشکل دارند از فرصت پیش آمده نهایت سوء استفاده را می کند تا مردم را نسبت به دولت سیزدهم بد بین کند خدا به داد آموزش و پرورش برسد که بعد از چهار ماه دارای وزیر شدن آن هم وزیری که در برنامه هایش هیچ چشم انداز روشنی را برای این وزارتخانه عریض و طویل نمی توان متصور شد یعنی اگر این جناب وزیر بخواهد با حرکت لاک پشتی و باج دادن به طیف ها و احزاب و جناح ها در مورد تعویض مدیران کل نالایق و لایک و مدافعین سند خیانت بار 2030 اقدام کند سال تحصیلی جاری هم طی خواهد شد با این روسای و مدیران ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه . امیدوارم که جناب آقای نوری همان طور که خود را با ملبس بودن به چفیه بسیجی در مجلس حاضر شده و از برنامه هایش دفاع کرده این وجود و توانایی و قدرت را داشته باشد که با یک حرکت انقلابی و عقلانی این چورثومه های فساد جاماندگان دولت قبلی را که برکل آموزش و پرورش مسلط هستند را از لوث وجودشان پاکسازی کند به برکت صلواتی بر محمد (ص ) و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خواهشا ادامه دبیرستان ها رو دوباره مجازی کنید
کرونا زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خواهشا مدارس رو حضوری کنید مردیم تو خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
آقای نوری شما بیاید یه نظارتی بکنید من دوتا بچه دارم همشون دوتا ماسک میزند و مواد ضد عفونی کننده هم میبرند
یک هفته نشد مریض شدن افتادن تو خونه از درس هم افتادن مدرسه هم آومده ۳۶ دانش آموز رو گذاشته تو یک کلاس یه پنجره باز کرد که مثلا تهویه میشه بچه ها دارن یخ میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من به عنوان یک فرد انقلابی و مدافع اسلام از مجلسی که پسوند انقلابی دارد و از دولتی که پسوند انقلابی دارد که البته شکی هم در آن نیست ، انتظارات بیشتری داشتم .

من و همکارانم که سالهاست بعنوان نیروی شرکتی و کار تخصصی برای بانک ، که دارای شغلی با استرس فراوان ، با خفت و خواری فراوان ، با ظلم فراوان ، با عدم امنیت

شغلی فراوان ( به معنای واقعی برده داری نوین ) هستیم ، انتظار داشتم که هر چه زودتر به داد محرومین و ضعیفان جامعه و پرسنل شرکتی بی پناه برسند .

اما متاسفانه حتی یک اسم از نیروهای شرکتی برده نمی شود . و فقط بحث کارمندان رسمی دولت خصوصا فرهنگیان است .

آیا نباید حداقل اولویت بندی در امور باشد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۸:۲۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
چرا در مدارس و دانشگاهها سعی می شود انگیزه ها را از دانش آموزان و دانشجویان بگیرند با این بهانه تهی که در ایران هر آنچه نخبه تر باشی مورد بی مهری بیشتر واقع می گردی(هرچند در برخی مواری با نهایت تاسف چنین بوده ولی نباید بیان شود و افراد با انگیزه را از اهداف و وطنشان نا امید نمود)حال فرض نماییم تمام فرماندهان جنگ به سربازان خود بگویند برای چه و به خاطر چه کسانی می جنگید و جان خود را از دست می دهید و... چه اتفاقی می افتاد؟آیا آنها انگیزه جنگیده را از دست نمی دادندفرماندهان به سربازان چه می گویند که آنها حاضر می شوند تا از جان و آرزوها و امیدهایشان به خاطر وطن بگذرند؟آیا ارزش جان هموطنان را فرماندهان قدر می دانند و برایشان عزیز است ولی برای معلمین و اساتید دانشگاه خلاف آن صدق می کند؟آیا فرزندان این سرزمین از دید فرماندهان برای بقا و سرافرازی ایران لازم ولی از دیده اساتید بی معناست؟ چه اتفاقی افتاده که تحصیل فرزندان اینگونه خانواده ها را درگیر و نگران کرده است؟آیا ثروت اندوزی به خونها رخنه کرده است که اینگونه تفکر سرمایه داری از کودکی به فرزندان تفهیم و تلقین می شود؟.چرا در مدارس توسط برخی معلمین نظامهای سوسیالیستی بجای اسلام در حال ترویج و القاء به دانش آموزان است
چرا معلمین ترجیح می دهند تا بجای شناساندن قهرمانان ایران به دانش آموزان،یک فوتبالیست اروپایی را قهرمان و الگوی فرزندانمان معرفی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نخبگان و مهندسان و پزشکان و معلیمن کنونی همانهایی هستند که در مدارس با برگزاری جشنهای پیروزی انقلاب به آنها یاد آوری می شد که برای بدست آوردن این عظمت کنونی و پیروزی انقلاب (البته از نظر وفاداران به نظام و انقلاب نه غربگرایان که وجود خود را به غرب سپرده اند)جوانان مومن وطن پرست و غیرتمند که حاصل امید خانواده هایشان بودند خون داده اندو برای آسایش امروزی ما از همه آرزوها و امیدهای خود گذشتند پس لطفا اجازه فراموشی رشادتهای آن قهرمان ها را ندهید
۱۲۳
آخرین اخبار