دانشگاه آزاد اصفهان حامی مرکز پرورش لارو در درمان زخم‌

حمایت مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، موفقیت شرکتی دانش بنیان را در پرورش و استفاده از لارو در درمان زخم‌ها و سوختگی‌ها به ارمغان آورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آزاده کریمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست التیام سپنتا گفت: شرکت دانش‌بنیان زیست التیام سپنتا یکی از شرکت‌هایی است که با حمایت مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان توانسته در حوزه درمان انواع زخم‌های دیابت و بستر با پرورش لارو‌های استریل مگس افتخار آفرینی کند.

آزاده کریمی استفاده از لارو مگس‌ها را در ازبین بردن بافت‌های مرده و میکروارگانیسم‌های زخم به لارو درمانی یا جراحی به کمک عوامل زنده موثر دانست و افزود: این روش به دلیل بازدهی بالا، ایمنی، سادگی، کاهش هزینه‌های درمان، امکان درمان بدون بستری شدن در بیمارستان در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه به ازای هر سانتی‌متر زخم تعداد ۵ تا ۱۰ لارو روی زخم بیمار قرار داده می‌شود و پس از مکیدن عفونت زخم و بهبود زخم این لارو‌ها زخم را ترک می‌کنند، گفت: برای زخم‌های بزرگ ۵۰ تا ۶۰۰ عدد لارو گذاشته می‌شود و در زخم‌های کوچک حداکثر تا یک هفته و در زخم‌های بزرگ تا حداکثر ۶ هفته درمان کامل شده و ضروری است هر سه روز یک‌بار لارو‌ها تعویض شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست التیام سپنتا افزود: لارو‌ها با جنب‌وجوش و حرکات فراوان خود در زخم که ماساژ خفیفی به آن می‌دهند، سبب خون‌رسانی بیشتر به محل زخم می‌شوند.

آزاده کریمی با بیان اینکه این روش در در بیش از ۳۰ کشور دنیا در حال استفاده است گفت: نمونه باید زنده مصرف شود و مدت نگهداری آن بیش از چهار تا پنج روز نیست، و نمونه خارجی وارد نمی‌شود و در ایران سه مرکز پرورش در اصفهان، تهران و اهواز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: به دلیل نبود انبارداری و صادرنشدن کامل مجوز هنوز پرورش به‌صورت نیمه تجاری اجرا می‌شود.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۰۳:۲۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
با عرض ادب و احترام
واقعا برایم مسرت بخش است که توانمندیهای همکاران محترم رو میبینم و جای قدردانی و سپاس داره