اجرای طرح امداد زمستانه هلال‌احمر استان اصفهان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از آغاز فعالیت طرح امداد و نجات زمستانه این جمعیت با ۴۱ پایگاه امداد و نجات در سطح جاده‌ها و شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، داریوش کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح زمستانه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان، گفت: با توجه به شروع زودهنگام بارندگی‌ها طرح امداد و نجات زمستانه امسال از اول آذرماه شروع و آمادگی‌های لازم جهت فعالیت نیرو‌های امدادی هلال‌احمر با برخورداری از تجهیزات لازم فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با تعمیرات جزئی و کلی پایگاه‌های امداد و نجات و ارائه آموزش‌های امدادی برای تیم‌های عملیاتی در حال حاضر با ۴۱ پایگاه امداد و نجات در سطح جاده‌ها و شهرستان‌ها، یک پایگاه هوایی و یک واکنش سریع در شهر اصفهان طرح زمستانه هلال‌احمر اصفهان آغاز به کار کرده است.
پاسخگویی ۱۲۰۰ نیروی هلال‌احمر در پایگاه‌های امدادی
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در خصوص تعداد نجاتگران هلال‌احمر و آمادگی برای پاسخگویی به حوادث جاده‌های استان، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ نجات‌گر به صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های امداد و نجات شیفت می‌دهند، با احتساب پرسنل حدود ۱۲۰۰ نفر نیرو برای پاسخگویی شیفت بندی می‌شوند و برای امدادرسانی به حادثه دیدگان حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با بارش باران و برف هر سال آمار حوادث جاده‌ای در زمستان افزایش دارد، برای امدادرسانی به موقع امدادگران در حوادث طرح زمستانه جلسات متعددی با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد و در شهرستان‌های مختلف این جلسات برای هماهنگی هر چه بهتر تیم‌های پلیس راهور، راهداری، اورژانس، جمعیت هلال‌احمر و آتش‌نشانی برگزار شده است.
لزوم جدی گرفتن آموزش
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: در هماهنگی‌هایی که در سطح استان بین EOC هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس ۱۱۰ بوده است روند امدادرسانی در شهرستان‌ها در سطح قابل قبول است و با اعلام درخواست مددجویی برای امدادخواهی که با هر دستگاه امدادرسان تماس می‌گیرد نیرو‌ها سریع فراخوان و به محل حادثه اعزام می‌شوند و پاسخگویی مناسب را در زمان حادثه دارند.

کریمی اظهار کرد: مطابق پیش‌بینی‌های به عمل آمده و با تلاش‌هایی که به وسیله دستگاه‌های امدادرسان صورت می‌گیرد امیدواریم امسال آمار حوادث کاهش یابد، باید موضوع آموزش را جدی بگیریم و در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم توصیه‌های لازم مرتب گوشزد شود تا از بروز حوادث پیشگیری شود.
جلوگیری از تردد خودرو‌های فاقد تجهیزات ایمنی در مناطق کوهستانی
وی تصریح کرد: در برنامه‌های ابلاغی تاکید بر این بوده که در صورت وقوع بارندگی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور، اطلاع‌رسانی به شهروندان و پیش‌بینی برای امدادرسانی صورت بگیرد و از تردد خودرو‌های فاقد تجهیزات ایمنی به این مناطق جلوگیری شود.
طرح «شهدای سلامت» و حضور نجاتگران آموزش دیده
 کریمی در خصوص همکاری نیرو‌های امدادگر هلال‌احمر در روند واکسیناسیون شهروندان، گفت: نیرو‌های امدادگر در قالب طرح «شهدای سلامت» از یکم تا ۱۹ آذرماه ادامه دارد و با توجه به نیازی که پایگاه‌های تزریق واکسن از طریق شعب به خصوص شعب شهرستان اصفهان، نجف‌آباد خمینی‌شهر، فلاورجان و دولت‌آباد اعلام می‌کنند برای همکاری فعال هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تاکید کرد: در این شهرستان‌ها تیم‌های نجات‌گر هلال‌احمر ساماندهی شدند و روزانه با اعلام نیاز امدادگران به مراکز واکسیناسیون اعزام می‌شوند و در امر پذیرش و ثبت مشخصات افراد در سامانه کمک می‌کنند، نجاتگران آموزش دیده هم برای تزریق واکسن کرونا به شهروندان یاری گر نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.