نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس:

پیگیر مطالبات حق مناطق جنگی هستیم

مظلومی گفت: برای دریافت حق مناطق جنگی پیگیری‌های مستمر با مسئولان عالی رتبه کشور در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدطلا مظلومی، نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور دریافت حق مناطق جنگی با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیرامون موضوع اختصاص حق مناطق جنگی به حوزه انتخابیه دیدار و گفتگو شد.

او هدف از این پیگیری‌ها را جبران بخشی از عقب ماندگی‌های شهرستان‌های عملیاتی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: وزیر دفاع و معاونان ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت دفاع به منظور بررسی و لزوم بازنگری مجدد بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه تشکیل جلسه دادند.

مظلومی اظهار داشت: در نهایت اصل بازنگری به تصویب رسید و مقرر شد کارگروهی متشکل از ۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (به نمایندگی از ۶ استان درگیر در دوران دفاع مقدس) و معاونان مربوطه از ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکیل و این کارگروه نسبت به تهیه متن بند الف ماده یاد شده با تاکید بر لزوم برخورداری استان‌های درگیر در دوران دفاع مقدس از مزایای این قانون اقدام کرده و بررسی صورت گرفته را در قالب یک طرح ۲ فوریتی جهت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کنند، که معاونان کل نیرو‌های مسلح با رویکرد مثبت از این امر استقبال و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری اعلام کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
به نام خدا
از طرف سرباران وظیفه ژاندارمری سابق
موضوع : درخواست صدور کارت ایثار برای سربازان ژاندارمری سابق
با سلام و تهیت:
ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین محترم در ارتباط با صدور کارت ایثار برای سربازان ژاندارمری در دوران دفاع مقدس در سال جاری و دغدغه ای که نسبت به سربازان دوران دفاع مقدس دارند احتراما به استحضار می رساند، اخیرا رزمنده های بسیاری با مراجعه به آخرین یگان ترخیص کننده از سربازی متوجه شدند که پرونده های آنها امحا شده و مدرک کتبی از آن دوران باقی نمانده است‌ و برای صدور کارت ایثار مسولین مرزبانی صرفا به کارت پایان خدمت قدیمی اکتفا میکنند که اگر از مناطق جنگی ترخیص شده باشند امکان صدور کارت ایثار وجود دارد و در غیر اینصورت حتی اگر رزمنده در منطقه امنیتی درگیر ترخیص شده باشد، کارت ایثار به وی تعلق نمیگیرد. این در حالی است که سربازان در استان های غربی و شمال غربی اکثریت به مناطق جنگی اعزام میشدند و بعد از طی مدتی برای سپری شدن دوران خدمت سربازی به سایر مناطق اعزام میشدند.
با وجود این برای بسیاری از رزمندگانی که شرایط مذکور را دارند گواهی کسر خدمت فرزند نیز صادر شده است اما یگان ترخیص کننده به آنها استناد نمیکنند و کارت ایثار صادر نمیشود.قبلا برای رفع این مشکل کمیسیون برگزار میکردند اما اخیرا مرزبانی دیگر آن را هم برداشته است.
عاجزانه درخواست میشود برای تمام سربازان دوران دفاع مقدس که در تمام استان ها و مرزهای شمال غرب و غرب اعم از مناطق جنگی و مناطق امنیتی و عملیاتی که قبلا گواهی کسر خدمت برای فرزندان نیز اخذ کرده اند، کارت ایثار صادر شود.
Iran (Islamic Republic of)
نامدارکنجوری
۲۳:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا حق منطقه جنگی بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخت نمی شود بعداز ۴سال که مجلس ان را به قانون تبدیل کرد چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۰
بهبهان مظلوم بمباران مدارس