ناگفته‌های سربازی که یک خانم را از دست سارق مسلح نجات داد + عکس

گفت‌وگو با سربازی که پس از درگیری با یک سارق به چهره شجاع شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌است را از نظر می‌گذرانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که سروصدای زیادی به پا کرد. داستان این فیلم که به وسیله دوربین مداربسته ضبط شده‌بود، از این قرار بود که یک خانم میانسال در حال عبور از پیاده‌رویی در منطقه استخر تهرانپارس بود و به موازات او، مردی سیاهپوش نیز به آرامی داشت حرکت می‌کرد. چند قدم جلوتر از زن و مرد، کوچه باریکی هم بود که خودرو‌ها می‌توانستند در آن تردد کنند.

وقتی زن میانسال به ابتدای کوچه رسید، مرد دوید و زن میانسال را هل داد و کیفش را برداشت. زن که نمی‌خواست تسلیم سارق شود، با او درگیر شد. در لحظه‌ای که سارق و زن میانسال درگیر بودند، خودرویی از راه رسید و پس از برخورد با سارق، او را روی زمین پرت کرد. سپس، راننده آن که یک سرباز وظیفه بلند قد و قوی‌هیکل بود، از خودرو پیاده شد و با سارق سیاهپوش درگیر شد.

سارق که بر اثر تصادف، تعادلش را از دست داده‌بود، هنوز گیج و منگ بود و نمی‌دانست ضربات مشت محکمی‌که بی‌امان به سر و صورتش می‌بارد، از کجا می‌آید. چند ثانیه بعد، وقتی هوش و حواس سارق سیاهپوش سر جایش آمد، او هم تصمیم گرفت جواب مشت‌های بی‌شمار سرباز را بدهد، اما نتوانست.

گفتگو با سربازی که با سارق کیف زن میانسال درگیر شد

خیلی طول نکشید فیلم این درگیری در فضای مجازی بارگذاری شد که با کف و هورای بسیاری از مردم همراه شد. سرباز وظیفه که نامش محمد نوری است، در مورد روز حادثه و درگیری‌اش با سارق گفت: «درگیری من و سارق در منطقه استخر تهرانپارس رخ داد. آن روز، چون سرم درد می‌کرد، تصمیم گرفتم مرخصی ساعتی بگیرم و برای استراحت به خانه بروم. ساعت یک یا یک و ربع بود که به جلوی در دژبانی رسیدم. می‌خواستم سوار ماشینم شوم که دیدم سوئیچم همراهم نیست.

دوباره برگشتم داخل و پس از برداشتن سوئیچ، حرکت کردم. وقتی به مقصدم رسیدم، جای پارک نبود، برای همین دوباره حرکت کردم تا بَرِ خیابان پارک کنم. در حال رانندگی بودم که متوجه درگیری یک سارق با زنی میانسال شدم. یک لحظه حس کردم او جای مادرم است و برای همین سریع از ماشین پیاده و با سارق درگیر شدم. در آن لحظه فقط به نجات آن زن فکر می‌کردم و به این فکر نکردم شاید آن سارق همراه خود چاقویی داشته‌باشد و بخواهد آسیبی به من وارد کند. وقتی اتفاقات آن روز را مرور می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم خواست خدا بوده تا من در آن لحظه آنجا باشم و به آن زن کمک کنم.»

ناگفته‌های سربازی که یک خانم را از دست سارق مسلح نجات داد + عکس

او درباره فیلمی که از او در فضای مجازی منتشر شده نیز گفت: «زمان درگیری متوجه دوربین مداربسته در آن محل نشدم، اما بعد از آن متوجه شدم فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده و افرادی که مرا می‌شناختند، تماس می‌گرفتند. من این کار را به عنوان یک شهروند و با توجه به وظیفه انسانی که داشتم انجام دادم و امیدوارم دیگر هموطنان هم در برابر این صحنه‌ها بی‌تفاوت نباشند. شاید سر و صدا و فریاد آن‌ها بتواند باعث نجات یک شهروند و کمک به او شود.»

محمد، شش ماه اضافه خدمت دارد و از این قضیه بسیار ناراحت است. آن‌طور که خودش تعریف می‌کند، تلاش زیادی کرده‌بود تا این شش ماه بخشیده شود، اما تلاشش هربار به در بسته می‌خورد.

افزایش واکنش‌ها به این فیلم باعث شد، محمد مهمان برنامه صبحگاهی شبکه پنج شود و در آنجا دوباره از ناراحتی‌اش برای شش ماه اضافه‌خدمت گفت که معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام‌حسین (ع)، محل خدمت این سرباز روی خط زنده برنامه گفت: «اقدامی که برادر عزیزمان انجام داد، ارزش بسیار زیادی برای ما دارد. مقدمات کار فراهم شده و قرار است به بهترین شکل مورد تشویق قرار گیرد. در مورد عفو شش ماه اضافه خدمت سربازی نیز با لحاظ کردن مقررات و چارچوب نظام، امیدواریم این شش ماه نیز مورد عفو قرار گیرد.»

منبع: جام جم

انتهای پیام/

برچسب ها: سرباز وظیفه ، کیف قاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سربازی رفتن از این فایده ها هم داره.
پس جوون ها لطفا از سربازی رفتن ناله نکنید چون هم قوی میشید هم شجاع.
خودم از سربازی رفتن معافم بخاطر همین با میل خودم میخوام برم باشگاه کلی حرکات رزمی یاد بگیرم.
United Arab Emirates
Shamim
۱۸:۲۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
هر کسی دلش میخواد از این کارها انجام بده ولی متاسفانه اگه سارق حین سرقت توسط من و یا شخص دیگه بیفته و ضربه ببینه باید دیه بدیم و هزینه پرداخت کنیم و این باعث میشه که سارق دل و جرات پیدا کنه و روز روشن هم دزدی کنه، یه جورایی سارق بیمه هس
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۴۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
امیدواری نمی خواد برای بخشش شش ماه اضافه خدمتش باید سه سوته هر چه سریعتر بخشیده شود و اضافه خدمتش از روی پرونده این سرباز فهیم واکنش سریع وظیفه شناس مردمی دلاور مرد سرباز با وجدان وطن و مردم دوست حذف شود و مورد تشویقهای مالی و معنوی دیگری هم در یک مراسم رسمی صبگاهی نظامی قرار گیرد درود به شرف و غیرت انسانی و دینیش احسنت و مرحبا به چونین افرادی ، در ضمن قانون هم نباتید پناه گاه امنی برای دزدان سارقان اشرار اراذلین اوباش باشد چرا که خود دزدان اشرار هنجارشکن متجاهر متجاوز باعث و بانی هر آنچه در حادثه سرقت دزدی و تجاوزاتشان به مال و جان و ناموس مردم هستند مسئولند و عقوبت کارشان را باید بپذیرند گر چه کشته هم می شد این دزد در حین عمل وحشیگری ضرب شتم ثرقت تجاوز خود سارق و دزد مقصر بود نه سرباز مدافع نظم امنین نه مردمی که از مال و جان ناموسشان دفاع می کنند در برابر دزدان اشرار اراذلین اوباشهای سفاکین بی رحم لامذهب قانون نباید پناهگاه مجرمین باشد باید پناهگاه مردم بی گناه باشد . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلامئ و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
طاهریان
۱۰:۴۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
آفرین
آخرین اخبار