ابراز امیدواری لاوروف درباره پایبندی دولت اوکراین به توافقنامه مینسک

وزیر خارجه روسیه در آستانه مکالمه تلفنی امروز روسای جمهور آمریکا و روسیه بر لزوم پایبندی دولت اوکراین به توافق مینسک تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما از دولت اوکراین می‌خواهیم که عاقلانه رفتار کند و به همه تعهداتی که داده پایبند باشد و این گونه نباشد که آن‌ها فکر کنند فقط با یک امضا می‌توانند همه تعهدات بین‌المللی خود را نسبت به مسکو نادیده بگیرند.

او تاکید کرد: رویکرد مسکو در مسئله اوکراین این است که نباید اوکراین به ورطه سیاست‌های غرب بیفتد و اوکراین باید به دور از سیاست تنش زایی بر حفظ آرامش در منطقه کمک کند.

لاوروف افزود: متاسفانه اوکراینی ها و دولت زلنسکی به سخنان هیچ کس غیر از حرف‌های آمریکا گوش نمی‌دهند و همین مسئله قضیه را دشوارتر می‌کند؛ امیدوارم در تماس تصویری - تلفنی پوتین و بایدن این مسئله حل و فصل شود، زیرا اوکراینی‌ها و دولت اوکراین نباید به کسی اجازه دهند تا کی یِف را تحریک کند.

لاوروف افزود: فکر می‌کنم همتای آمریکایی من آنتونی بلینکن به بند‌های توافقنامه مینسک کاملاً آشنا باشد. در آخرین بند این توافقنامه مهم آمده است که کی یِف باید درباره همه چیز در مورد شهر‌های دانتسک و لوگانسک موافقت کند و این را کاملا آنتونی بلینکن می‌داند. پس بنابراین من امیدوار هستم که دولت اوکراین به توافقنامه مینسک و کلیه اصول و مفاد آن پایبند باشد.

پیشتر کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با مشاهده افزایش تنش میان مسکو و واشنگتن بر سر اوکراین، دولت روسیه در تلاش برای برقراری تماسی ویدئویی میان ولادیمیر پوتین و جو بایدن است.

تنش‌ها بین آمریکا و روسیه از آنجایی شروع شد که ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده و قصد حمله دارد اما روسیه بارها این ادعا را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
اوکراین = نوکر آمریکا
آخرین اخبار