سوءاستفاده از سیم کارت‌های گم شده در اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: باید جلوی سوءاستفاده از سیم کارت‌های به سرقت رفته گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: یکی از دغدغه‌های امروز مردم سرنوشت گوشی‌های به سرقت رفته و سیم کارت‌های گم شده است که عوارض متعددی را به همراه دارد.

او تصریح کرد: مالکان سیم کارت و گوشی تلفن همراه در صورت مشاهده سرقت می‌توانند با ثبت شکایت به صورت حضوری و غیرحضوری این موضوع را پیگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در وهله اول صاحبان سیم کارت‌ها و گوشی‌های به سرقت رفته باید اعلام مسدودی و همچنین پیگیری شماره سریال تلفن همراه را ارائه کنند که در این زمینه می‌توانند از طریق سامانه «همیاب ۲۴» اقدام کنند.

آفاقی افزود: با ردیابی که انجام می‌شود سعی بر این است تا عوامل سرقت و دخیل در این موضوع شناسایی و با ردیابی به موقع جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی نیز گرفته شود.

او در ادامه تصریح کرد: چنان که اعلام مفقودی بیان نشود و از سیم کارت مورد نظر سوءاستفاده‌ای رخ دهد، مالک اصلی سیم کارت و گوشی تلفن همراه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

آفاقی افزود: امیدواریم هموطنانی که در این زمینه با مشکلاتی روبه‌رو هستند با حضور در مراکز و دفاتر ارائه‌کننده سیم کارت و یا پیشخوان‌ها نسبت به اعلام سرقت اقدام کرده و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار