تویوتا ۳۵ میلیارد دلار برای خودروهای برقی سرمایه گذاری می کند

تویوتا ۳۵ میلیارد دلار در زمینه تولید خودرو‌های الکتریکی هزینه می‌کند تا فاصله خود را با رقبایش کاهش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از cnn، تویوتا در تلاش برای کاهش فاصله خود با دیگر شرکت‌های خودروسازی، بیش از ۳۵ میلیارد دلار در زمینه ساخت خودرو‌های برقی سرمایه گذاری می‌کند تا به این ترتیب بازار ساخت خودروی‌های دوست دار محیط زیست داغ شود.

تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۴ تریلیون ین، معادل ۳۵.۲ میلیارد دلار، بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ در توسعه و ساخت خودرو‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این موضوع چالشی جدی برای رقبایی مانند تسلا و فولکس واگن که در این زمینه فعال هستند ایجاد می‌کند.

بخش بزرگی از این پول صرف خود باتری‌ها می‌شود. این شرکت ژاپنی نیم تریلیون ین (۴.۴ میلیارد دلار) را برای سرمایه گذاری در این زمینه در نظر گرفته که به مبلغ سرمایه گذاری قبلی که بیش از ۱.۵ تریلیون ین (۱۳.۲ میلیارد دلار) اعلام شده بود، اضافه می‌شود.

شرکت تویوتا

این خودروساز در حال حاضر به طور سالانه فقط چند هزار خودروی برقی می‌فروشد، اما با اعلام رئیس شرکت تویوتا، این شرکت اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، سی مدل جدید را با هدف فروش ۳.۵ میلیون خودروی برقی در سال عرضه کند. این رقم بیش از یک سوم فروش این شرکت در سال مالی گذشته است که در مجموع حدود ۹ میلیون خودرو در سراسر جهان بوده است.

برند لکسوس نقش زیادی در طرح جدید شرکت تویوتا دارد. تویوتا تا سال ۲۰۳۰ فروش جهانی یک میلیون خودروی برقی را برای این شرکت پیش‌بینی کرده است.

سهم اندک خودروهای برقی در فروش سالانه تویوتا

اگرچه تویوتا در زمینه ساخت خودرو‌های هیبریدی و حتی موتور‌های هیدروژنی پیشگام بوده است، اما سرعت آن برای حرکت به سمت بازار خودرو‌های تمام الکتریکی نسبت به سایر خودروسازان بزرگ بسیار کندتر بوده است.

خودرو‌های الکتریکی که شامل خودرو‌های هیبریدی هم می‌شود نزدیک به ۲۸ درصد از فروش این شرکت در شش ماه منتهی به سپتامبر را به خود اختصاص دادند. اما خودرو‌های برقی که با باتری کار می‌کنند، سهم کوچکی از این فروش داشتند و تنها ۰.۱ درصد از کل فروش را تشکیل می‌دادند.

خودرو های برقی

هفته گذشته فولکس واگن اعلام کرد که بودجه خود را برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد. این غول آلمانی که مدت‌هاست در فروش جهانی با تویوتا دست و پنجه نرم می‌کند، همچنین گفت امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۶، ۲۵ درصد از فروش خودروهایش در سراسر جهان، مربوط به خودرو‌های الکتریکی باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار