مشعل‌سوزی در خارگ به اندازه نیاز استان اصفهان به گاز است

استاندار بوشهر گفت: در بررسی‌ها مشخص شده است که مشعل‌های جزیره خارگ اگر جمع‌آوری شود نیاز استان اصفهان به گاز را می‌توان تامین کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر گفت: مشعل صنایع نفتی در خارگ ۷۰ سال است که گاز می‌سوزاند و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده مشعل‌سوزی  جزیره خارگ اگر جمع‌ شود نیاز استان اصفهان به گاز تامین خواهد شد.

او مشعل‌سوزی پالایشگاه‌های گازی، صنایع نفتی و مجتمع‌های پتروشیمی را یکی از مشکلات زیست محیطی استان بوشهر خواند که در عسلویه و خارگ بیشتر دیده می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: طرح ان. جی. ال در جزیره خارگ برای استحصال گاز‌ها از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و اجرای این طرح  تا ابتدای دولت یازدهم ۳۵ درصد پیشرفت داشت که در پایان ۸ سال فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم فقط ۳ درصد به پیشرفت آن افزوده شد و به ۳۸ درصد رسید.

محمدی‌زاده گفت: با اجرای طرح ان. جی. ال، گازهایی که در مشعل‌ها سوزانده می‌شوند، شیرین‌سازی می‌شود. قرار بود محصول تولیدی این طرح، ماده اولیه پتروشیمی گناوه و دشتستان را تامین کند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: دستکم در شبانه روز ۴۰ هزار مترمکعب آب فاضلاب در شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم بدون بدون تصفیه رها می‌شود که می‌توان از آن در صنایع آب‌بر، آبیاری فضای سبز و درختکاری استفاده کرد.

استاندار بوشهر گفت: باید در زمینه تصفیه فاضلاب این شهر‌ها فکر شود که از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر تقاضا می‌شود برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کند.

در خصوص صحبت استاندار بوشهر شرکت صنایع فراساحل جوابیه ای صادر کرد.

احتراما، پیرو خبر مخابره شده با کد خبر ۸۰۰۸۵۳ مورخ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در رابطه با طرح NGL خارگ، طرح جمع آوری گاز‌های همراه نفت دریایی و تفکیک سازی آن در نیمه دوم دهه هشتاد توسط پیمانکار معتبری به کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره شروع و حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و پس از تغییر در سیاست‌های وزارت نفت مبنی بر ادامه اجرای طرح‌های نیمه تمام توسط بخش خصوصی در سال ۱۳۹۷ بخش‌هایی از طرح تدریجا در اختیار شرکت سرمایه گذار یعنی شرکت صنایع فراساحل قرار گرفت و تاکنون جمعا بالغ بر ۶۳% پیشرفت داشته است. لذا ذکر مطلب که طرح در ۸ سال گذشته ۳درصد و جمعا از ابتدا ۳۸ درصد پیشرفت داشته است صحیح نمی‌باشد، مراتب جهت تنویر افکار عمومی و تصحیح خبر ارائه می‌گردد. ضمنا امکان بازدید و مشاهده پیشرفت پروژه و تهیه گزارش منطبق بر واقع نیز فراهم می‌باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.