نیویورک تایمز:

اسرائیل توانایی حمله برای تخریب تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی نوشت این رژیم فاقد توانایی حمله به ایران برای تخریب تأسیسات هسته‌ای کشورمان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم فاقد توانایی برای انجام حمله‌ای است که سبب شود برنامه هسته‌ای ایران تخریب شده و یا به تعویق بیفتد.

نشریه نیویورک تایمزدر گزارشی نوشت: با وجود تلاش‌های دیپلماتیک برای محدود سازی برنامه هسته‌ای ایران، وزیر دفاع اسرائیل به نیروهایش دستور داده تا خود را برای گزینه نظامی آماده کنند؛ همچنانکه به جهان نیز هشدار داده در صورتی که یک توافق جدید ایران را به اندازه کافی محدود نکند، اسرائیل خود امور را به دست خواهد گرفت!

این نشریه در ادامه نوشت:، اما چندین تن از مقامات سابق و کنونی نظامی اسرائیل و نیز متخصصان اعلام کردند اسرائیل فاقد توانایی انجام یک حمله‌ای است که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را تخریب کرده و یا حتی آن را به تعویق بیاندازد؛ و یا دست کم به این زودی‌ها قابلیت چنین کاری را ندارد.
این نشریه سپس به نقل از یکی از مقامات بلندپایه کنونی رژیم صهیونیستی نوشت که دست کم دو سال نیاز است تا آمادگی‌ها برای یک حمله‌ای که بتواند خرابی قابل توجهی به برنامه هسته‌ای ایران وارد کند، مهیا شود.

نیویورک تایمز سپس مدعی شد: اگرچه حمله‌ای در اندازه کوچکتر که بتواند بخش‌هایی از برنامه (هسته‌ای ایران) را بدون پایان دادن به تمامی آن خراب کند، امکان‌پذیر است؛ اما تلاشی گسترده‌تر برای تخریب ده‌ها سایت هسته‌ای در مناطق دور دست ایران – به مانند آنچه که مقامات اسرائیلی تهدید کرده اند، فراتر از منابع کنونی نیرو‌های مسلح اسرائیل است.

«رلیک شفیر» (Relik Shafir) یک ژنرال بازنشسته نیروی هوایی اسرائیل که در سال ۱۹۸۱ خلبان بود و به یکی از تأسیسات هسته‌ای عراق حمله کرده، می‌گوید: این کار خیلی دشوار است و من حتی می‌خواهم بگویم غیر ممکن است که حمله‌ای علیه این همه سایت‌های (هسته ای) صورت پذیرد.

گفتنی است به نوشته نیویورک تایمز، اظهارات اخیر درباره یک حمله نظامی به ایران بخشی از کارزار رژیم صهیونیستی است تا اطمینان حاصل کند کشور‌هایی که در حال مذاکره با ایران هستند، با چیزی که به ادعای مقامات این رژیم «یک توافق بد» است، موافقت نخواهند کرد.

گفتنی است پیشتر نیز برخی دیگر از مقامات سابق این رژیم از جمله ایهود باراک و ایهود اولمرت، از نخست وزیران پیشین رژیم صهیونیستی به تازگی اذعان کرده اند تل آویو و واشنگتن توانایی حمله به ایران را ندارند و تنها می‌کوشند با تهدید تهران، این کشور را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۲۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
البته که نمی تونه نگاه چپ به خاک داشته باشه،اما مسولان دفاعی کشور در باد غرور و چاپلوسی برنامه ریزی شده دشمن نخوابند
-
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این بی عرضه های ترسو اگر خیلی جرات داشتند از پس حماس بر می آمدند حزب ا.. لبنان و ایران که جای خود دارد بنابر این این جیغ های بنفش و تهدیدات پشیزی ارزش ندارند
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۰۷:۰۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اسرائیل هنوز به فکر حمله به تاسیسات هسته‌ای ماست ایرانی رانشناخته است ملت ایران غیرت داره تا آخرین قطره خونش از ایران وناموسش دفاع میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایرانی پاسدار خون شهدا است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
تاسیسات اتمی شوخی بردارنیستند حتما ایران هم به خوبی جواب خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۵:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
به خدا میتونه سه بار این کار کرد بازم میتونه
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۲:۲۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اسراییل قدر این حرفها نیست ایران در صورت هرگونه نگاه چپ صهیونیستها با اشاره به حزب ا... و حماس بدون درگیری مستقیم خاک سرزمینهای اشغالی را به توبره میکشد این حرفها برای دهان اسراییل بسیار بزرگ است و باعث خفگی اشغالگران خواهد شد پس انها نباید دست از پا خطا کنند و الا ...
-
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
صهیونیست ها بهتر است قبل از اینکه در مورد توانایی داشتن یا نداشتن حمله به ایران فکر کنند به این مسئله فکر کنند که آیا اگر پا روی دم شیر بگذارند زنده خواهند ماند یا دریده خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
وقتی زد اون موقع میفهمین.. بنظرم ایران باید از جبهه سوریه جنگ و شروع کنه تا اسرائیل فکر حمله رو از ذهنش بیرون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اسرائیل توانایی خوذدن حیار رو هم نداره چه برسه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
در صورت حمله اسرائیل به ما همه کشورایی که اسرائیل رو به رسمیت شناختن باید تقاص پس بدن مخصوصا بانیان اون یعنی اروپا و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
پس این خرابکاری ها در این ماه ها کار کی بوده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اسراییل را ولشکن فکری به حال خشکسالی بی عدالتی اختلاف طبقاتی و ندانستن اقتصاد توسط مسولان وبویژه رییس جمهور نتوانستن چهارکلام حرف توسط رییس جمهور مملکت و تبلیغات وپروپاگاندای این حزبی وان حزبی و سرعت وشتاب ایران به سمت ویرانی هرچه بیشتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
حمله به ما = بسته شدن تنگه هرمز و موشکبارون اسرائیل و حامیاش تا خالی شدن انبارهای موشکی ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
هیچ غلطی نمیکنن.اصلا اگه بخوان هم نمیتونن.تلاویو و حیفا رو با خاک یکسان میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اسرائیل سگی است که بلند پارس می کند، اما توانایی گاز گرفتن ندارد. در دهه گذشته ایران با هماری نیروهای مقاومت، دندان های این سگ هار را کشیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ولی ترور دانشمند هامون و انتقام های سخت ما یه چیز دیگه رو نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
بله حق با شماست پارس میکند ولی گاز نمیگیرد مثل ترور نفر اول اتمی ایران در تهران، حمله پهبادی به سایت کرج، خرابکاری سایت نطنز
اینها همه نشانه ای از عدم گاز گرفتن اسرائیل است
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۱:۴۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
ناف سرزمین های اشغالی(اسرائیل)، به نظر خودشون غیر قابل دسترسه،ولی سخت در اشتباها.
دوران ترامپ خواستند سمنان و .. یک نقطه دیگه رو مثال ژاپن بمباران اتمی کنند که شاید مثال ژاپن،ایران هم ترسید و شکست کامل رو بپذیره.
طرح شون زودتر از موعد افشأ شد و خودشون رو بیچاره کرد تا حدی که ترامپ فلج شد از نظر سیاسی.
حالا نوبت صهیونیستها ست.
خیلی دلم میخواد یک روز تخلیه انرژی بصورت کامل و دقیق به ناف اسرائیل تزریق بشه و به اصطلاح ناف شون به آسمان سلام کنه.(بره رو هوا).
آخرین اخبار