طراحی روشی فعال و غیر فعال برای ضدعفونی کردن هوای محیط

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: برای ضد عفونی کردن هوا و محیط باز روشی به صورت فعال و غیر فعال را طراحی کرده ایم.

معتمدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، اهمیت استفاده  از دستگاه‌های ضدعفونی کننده هوا در مراکز درمانی، آموزشی، اماکن عمومی و صنایع غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: ضدعفونی کردن هوا به فرآیندی گفته می‌شود که سبب از بین رفتن میکروارگانیسم‌ها نظیر باکتری‌ها قارچ‌ها و ویروس‌ها شده و به طور کلی به دو روش فعال و غیر فعال انجام می‌شود. ضدعفونی کردن هوا به صورت فعال روشی است که با اضافه شدن موادی به محیط، عمل گند زدایی میکروارگانیسم‌ها (باکتری، قارچ و ویروس ها) انجام می‌شود.

معتمدی تصریح کرد: دستگاه‌های ضدعفونی کننده به روش فعال با توجه به نوع ماده تولیدی از یکدیگر جدا می‌شوند. محدوده تعیین شده برای ضد عفونی باتوجه به توانایی ایجاد غلظت مناسب در دور‌ترین نقطه از دستگاه تعیین می‌شود. روش‌های گند زدایی به روش فعال مبتنی بر یوزیناسیون یا انتشار مواد ضد عفونی کننده به صورت مهپاش است که لزوما حضور انسان یا سایر موجودات زنده در مجاورت دستگاه امکان پذیر نیست. امکان ساخت دستگاه با هزینه نسبتا کمتر از ویژگی‌های دستگاه ضدعفونی کننده فعال است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به روش ضدعفونی غیرفعال گفت: در روش غیر فعال، عمل گند زدایی بدون اضافه شدن ماده‌ای به محیط انجام می‌شود و با عبور دادن هوای محیط از داخل دستگاه و با فیلتر کردن یا غیر فعال سازی میکروارگانیسم‌های هوای عبوری از محفظه از یکدیگر تمایز داده می‌شود. گند زدایی به روش غیرفعال مبتنی بر فیلتراسیون به صورت کنترل شده در محفظه است. در دستگاه‌های که به صورت غیرفعال هستند به دلیل عدم اضافه کردن هیچ عنصری به محیط، نگرانی بابت اثرات جانبی در دراز مدت وجود ندارد. روش غیر فعال ضدعفونی کننده هوا کم خطر‌ترین روش ایزوله محیط است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار