امام جمعه اصفهان:

دانشگاه و حوزه محل تربیت افرادی باشد که عزت را در غیر از اسلام نبینند

امام جمعه اصفهان گفت: کار دانشگاه و حوزه خیلی مهم و عظیم است که می‌توانند به محل تربیت افرادی تبدیل شود که عزت را در غیر از اسلام و دین نبینند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام‌جمعه اصفهان امروز در دیدار هیات رییسه دانشگاه اصفهان گفت: در حوزه و دانشگاه افرادی که به دنبال صرف حقوق گرفتن وزندگی کردن باشند و کاری به مسائل جامعه نداشته باشند ریزشی محسوب می‌شوند.

امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم ریزشی‌ها در حوزه و دانشگاه زیاد شوند گفت: باید افرادی در این دو نهاد تربیت شوند که با یک حرف برنگردند.

وی گفت: الآن دنیای کفر به دلیل اینکه فهمید ما بزرگ‌ترین قدرت منطقه را که صدام بود شکست دادیم از جنگیدن با ایران مأیوس شده است و به دنبال تغییر فرهنگ کشور ماست؛ اکنون ایران از قدرت و عزتی برخوردار شده است که کشور‌های دیگر از ما هراس دارند.

وی بابیان اینکه امام راحل (ره) این روحیه را در جوانان ایران زنده کرد که دین صرف نماز و روزه نیست گفت: یکی از کار‌های اساسی این است که زیر بار غیر خدا نباید برویم، زیرا زیر سلطه کافر رفتن، ذلت است.

امام‌جمعه اصفهان گفت: یکی از کار‌های دانشگاه و حوزه این است که آدم‌هایی تربیت شوند که مرد باشند و نه‌فقط زندگی کنند؛ باید سمت‌وسوی نظام حوزه و دانشگاه به سمت مرد پروری باشد و نظامی باشد که دفاع از اسلام را در پیش بگیرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: در دانشگاه باید جمعی تشکیل شوند که بتوانند به اشکالات و سوالاتی که ذهن برخی افراد را درگیر کرده پاسخگو باشند؛ علمای دانشگاه و حوزه توانستند انقلاب را به وجود بیاورند و اکنون نیز این علما باید از نظام و اسلام دفاع کنند.

امام‌جمعه اصفهان همچنین بر تقویت روحیه معنوی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: اگر این روحیه وجود نداشته باشد هیچ مدرکی ارزش ندارد و باید برمبنای گامی که رهبر انقلاب تأکیددارند برای جهانیان الگو باشیم.

سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: علما و بزرگان دینی و شهدای هسته‌ای و موشکی همگی دارای نقطه اشتراک مهمی هستند و آن اینکه بر قدرت و اقتدار نظام افزودند.

حسین هرسیج گفت: بر این اساس باید در دانشگاه‌ها اساتیدی تربیت شوند که باعث بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش اقتدار کشور شوند.

وی گفت: علم و دانش اگر جدا از بحث جامعه باشد و تأثیرگذاری نداشته نباشد ممکن است برای کشور مشکل ایجاد کند.

وی یکی از اهداف جدید در دانشگاه اصفهان را دنبال کردن موضوع "جامعه‌محوری و تمدن سازی" عنوان کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که کار‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیشتر برمبنای مساله محوری به دنبال رفع مشکلات در جامعه باشد تا بر اساس آن برنامه آموزش تدوین شود.

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی است که محور‌های آن خیلی مشترک با اقداماتی است که در راستای ارتباط حوزه و دانشگاه باید صورت گیرد.

وی گفت: اکنون دشمن به دنبال تغییر در ادراکات و احساسات افکار عمومی است و این کار را با ابزار مختلف ازجمله فضای مجازی دنبال می‌کند و باید دانشگاه و حوزه در این قضایا خیلی فعال‌تر گام بردارند و نباید نسبت به مسائل جامعه خیلی خنثی و بی‌تفاوت باشند.

وی گفت: باید حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند و مسائل اصلی کشور را در بخش‌هایی دینی، فرهنگی و ارزشی شناسایی و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: نباید خروجی دانشگاه‌ها افرادی باشند که هیچ دغدغه‌ای نسبت به‌نظام و انقلاب نداشته باشند، زیرا ممکن است با یک تلنگر، نگاهشان به آن‌طرف آب متمرکز شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.