سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان:

۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سن ازدواج داریم

متقی‌فر گفت: در حال حاضر ۴۵۰۰ مرکز مشاوره فعالیت می‌کنند که از نظر کمی و کیفی باید ارتقا پیدا کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی متقی فر سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست با مدیران مراکز مشاوره به منظور بررسی نیاز‌ها و مشکلات این مراکز گفت: ظرفیت‌های مراکز مشاوره یکی از مهمترین ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران است در حال حاضر همه‌ مراکز مشاوره قانونی و غیر قانونی با هم ۴ هزار و ۵۰۰ مرکز هستند که در برابر آمار میلیونی ازدواج و آمار ۱۶۰ هزار طلاق کم است و مراکز مشاوره هم باید از نظر کمی و کیفی بیشتر و تخصصی‌تر شوند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان بیان کرد: اثرات مراکز مشاوره باید سنجیده شود در جامعه هنوز فرهنگ مشاوره نهادینه نشده است، چون این مراکز به خوبی معرفی نشده و در مرحله بعد اثر سنجی نشده‌اند و نقاط ضعف و قوت آن‌ها شناسایی نمی‌شوند.

متقی‌فر اظهار کرد: رتبه‌بندی مراکز مشاوره در دستور کار است، چون باید بین مراکز مشاوره‌ی اثرگذار با مرکز مشاوره‌ای که اثری نمی‌گذارند تفاوت باسد و خدمات ما نیز به آن‌ها یکسان نخواهد بود.

وی افزود: ۱۲ میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر افراد در سن ازدواج داریم و برای هر کاری باید با مطالعه و پژوهش جلو برویم آمار ازدواج، طلاق و مراکز ازواج باید تحلیل شوند و در حال تهیه اطلس مراکز مشاوره هستیم تا افراد نزدیک‌ترین مرکز به خود را پیدا کنند. در اپلیکیشن مرکز مشاوره با نظر مخاطبان و رتبه‌بندی مراکز آشنا شوند همچنین این کار به نظارت ما کمک می‌کند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: بنای ما بر هم‌افزایی است و می‌خواهیم همکاری خود را با بهزیستی و قوه قضائیه بیش‌تر کنیم، چون حجم کار بالاست هیچ اشکالی ندارد که بهزیستی و قوه قضائیه باری از دوش مراکز مشاوره بردارند، اما حتما باید قانونی و با تخصص عمل کنند.

متقی‌فر تصریح کرد: در بحث بیمه مشاوره اقداماتی انجام شده است، اما درباره مالیات مراکز در حال حاضر ما نمی‌تواتیم اقدام عملیاتی انجام دهیم، اما تلاش خود را می‌کنیم.

مدیران مراکز مشاوره در این نشست مسائل و خواسته‌های خود را در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، عدم عملکرد سلیقه‌ای مدیریت، ارائه خدمات گسترده‌تر، حمایت هویتی، اجرای دوره‌های دانش‌افزایی، نظارت بیش‌تر بر مراکز خودگردان، اجرای قانون مشاوره ازدواج در دفترچه بیمه بیان کردند.

همچنین آن‌ها مراکز مشاوره‌ی بهزیستی و قوه قضائیه را نقد کردند چرا که معتقد بودند تنها جایی که می‌تواند مراکز تخصصی مشاوره برای جوانان ایجاد کند وزارت ورزش و جوانان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.