ایران تامین کننده نیازهای پناهجویان خارجی

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع کمک‌های بین‌المللی حداکثر چهار درصد نیاز‌های اتباع خارجی در ایران را پوشش می‌دهد و بقیه نیاز‌ها را دولت ایران تامین مالی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: دیدار‌ها و بازدید‌های مسئولان نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی باعث می‌شود تا آن‌ها بیشتر با وضعیت موجود آشنا شوند.

وی گفت: همچنین این دیدار‌ها فرصتی فراهم می‌آید تا نهاد‌های بین‌المللی و کشور‌های خارجی در انجام وظایف خود نسبت به پناهجویان به کشور ایران بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی انگیزه بیشتری پیدا کنند به عنوان نمونه در دیدار چندی پیش مسئولان سازمان ملل آن‌ها به ما اعلام کردند در برنامه ۲۰۲۲ مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را به ایران اختصاص خواهند داد.


بیشتر بخوانید



مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی به بازدید ۲ روز گذشته سفیر ژاپن از مهمانشهر تربت جام اشاره کرد و گفت: در این دیدار سفیر ژاپن از خدمات بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت با جدیت مسائل مرتبط با پناهجویان افغانستان را دنبال خواهد کرد.

هاشمی گفت: ۳۰ سال پیش و با کمک‌های سفارت ژاپن در ایران مدرسه و کلینیکی بهداشتی برای پناهجویان افغان ساخته شد، ولی اکنون امکانات و وسایل آن فرسوده و حتی غیرقابل استفاده شده است و بازدید‌های انجام شده در تصمیم گیری برای افزایش کمک به پناهجویان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: سفیر ژاپن در روز اول ورود خود به مشهد با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد و از کمک ۲.۶ میلیون دلاری این کشور به ایران خبر داد، ولی در جلسه‌ای که امروز با وی داشتم اعلام کرد ژاپن به غیر ازآن رقم، کمک چهار میلیون دلاری دیگری برای پناهجویان اتباع خارجی در اختیار ایران قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
آخرین اخبار