کشفیات جدید دانشمندان درباره آثار حیات در زهره

دانشمندان با جستجوی بیشتر در زهره به منظور کشف آثار حیات در این سیاره متوجه شدند منشا آمونیاک در آن بیولوژیکی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، دانشمندان بر این باورند که زهره پس از یافتن شواهدی از شکل‌های حیات باکتریایی در ابرهایش می‌تواند قابل سکونت‌تر شود. این سیاره که در فاصله بیش از ۴ میلیون کیلومتری زمین قرار دارد، می‌تواند دارای گاز بی‌رنگی از نیتروژن و هیدروژن باشد که به نام آمونیاک در ابر‌ها شناخته می‌شود.

جستجوی آثار حیات در زهره

دانشمندان مجموعه‌ای از فرایند‌های شیمیایی را مدل‌سازی کرده‌اند تا نشان دهند چگونه یک واکنش‌های شیمیایی در صورت وجود هر گونه اثر آمونیاک، قطرات اسید سولفوریک اطراف را خنثی می‌کند. این موضوع منجر به کاهش اسیدیته ابر‌ها از ۱۱ به صفر می‌شود. اگرچه در مقیاس pH هنوز بسیار اسیدی محسوب می شود، اما در سطحی است که می‌توان آثار حیات را در آن یافت.

سیاره زهره

دکتر ویلیام بینز، یکی از نویسندگان این مطالعه، از دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه کاردیف، گفت: ما می‌دانیم که آثار حیات می‌تواند در محیط‌های اسیدی روی زمین نیز دیده شود، اما هیچ چیزی به اندازه ابر‌های زهره اسیدی نیست. اخترشناسان و دانشمندان از دهه ۱۹۷۰، آمونیاک موجود در جو فوقانی زهره را مورد مطالعه قرار داده اند، با توجه به اینکه که همیشه اعتقاد بر این بود که این سیاره آنقدر داغ است که آثار حیات در آن دیده نمی‌شود. طبق باور دانشمندان، منشا آمونیاک موجود در زهره به جای نیرو‌های طبیعی مانند رعد و برق یا فوران‌های آتشفشانی، بیولوژیکی است.

بیشتربخوانید

۱۶:۵۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
در منظومه شمسی مدار توازن و تعادل حیات مدار زمینه
اگه نظریه انبساط درست باشه سیاراتی که بعد از زمین هستند قبلا در حدود مدار زمین و بترتیب دارای حیات بوده اند و عطارد و زهره هنوز بکر و در صف ایجاد حیات هستند
عطارد زهره زمین مریخ مشتری زحل اورانوس نپتون پلوتون
و حیات از پلوتون بترتیب یکی یکی سیارات را طی کرده تا وارد مریخ و سپس زمین شده است و در آینده وارد زهره خواهد شد
۱۱:۵۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
نکنه کل سیارات پر از حیات میکروبی ه
۱۱:۵۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
پس چمددونامونو ببندیم
۰۶:۴۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
تو زهره موجود زنده هست
اونم تو 400 درجه ؟؟؟؟؟
ابوالقاسم
۰۳:۳۰ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام دوست گرامی ،لطفا رعایت فرمایید ایکاش توضیح میدانید که منظورتان سیاره زهره است ،ممنونم که رعایت می کنید.