ماموریت خصوصی محققان MIT برای کشف حیات در سیاره زهره

اولین ماموریت خصوصی محققان موسسه فناوری ماساچوست در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) از طریق مجموعه‌ای از ماموریت‌های جدید با بودجه خصوصی به سمت سیاره زهره می‌روند تا سیاره همسایه ما را برای یافتن نشانه‌های حیات جستجو کنند. در گزارشی که به تازگی منتشر شده، محققان MIT جزئیات بیشتری در مورد برنامه‌های خود برای ماموریت‌های (VLF) ارائه کرده اند.

اگرچه زهره از بسیاری جهات غیرقابل حیات است، اما برخی حدس می‌زنند دمای بالای سطح و جو بسیار غلیظ در این سیاره، حیات میکروبی در ابر‌های این سیاره را ممکن می‌سازد. یافته‌های گاز فسفین در آنجا سال گذشته مورد توجه عموم قرار گرفت، اگرچه تحقیقات بعدی نشان می‌دهد که یافته فسفین احتمالاً نادرست بوده است. با این حال، محققان VLF در این گزارش استدلال می‌کنند که وجود حیات در این سیاره محتمل است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیاره زهره، VLF مجموعه‌ای از ماموریت‌ها را پیشنهاد می‌کند که به صورت خصوصی تامین می‌شود. ایده این است که مجموعه‌ای از ماموریت‌های کم هزینه با اهداف علمی خاص را برای تکمیل ماموریت‌های بزرگتر مانند DAVINCI+ و VERITAS ناسا و ENVISION آژانس فضایی اروپا ارسال کنیم.

سیاره زهره