ماموریت خصوصی محققان MIT برای کشف حیات در سیاره زهره

اولین ماموریت خصوصی محققان موسسه فناوری ماساچوست در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) از طریق مجموعه‌ای از ماموریت‌های جدید با بودجه خصوصی به سمت سیاره زهره می‌روند تا سیاره همسایه ما را برای یافتن نشانه‌های حیات جستجو کنند. در گزارشی که به تازگی منتشر شده، محققان MIT جزئیات بیشتری در مورد برنامه‌های خود برای ماموریت‌های (VLF) ارائه کرده اند.

اگرچه زهره از بسیاری جهات غیرقابل حیات است، اما برخی حدس می‌زنند دمای بالای سطح و جو بسیار غلیظ در این سیاره، حیات میکروبی در ابر‌های این سیاره را ممکن می‌سازد. یافته‌های گاز فسفین در آنجا سال گذشته مورد توجه عموم قرار گرفت، اگرچه تحقیقات بعدی نشان می‌دهد که یافته فسفین احتمالاً نادرست بوده است. با این حال، محققان VLF در این گزارش استدلال می‌کنند که وجود حیات در این سیاره محتمل است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیاره زهره، VLF مجموعه‌ای از ماموریت‌ها را پیشنهاد می‌کند که به صورت خصوصی تامین می‌شود. ایده این است که مجموعه‌ای از ماموریت‌های کم هزینه با اهداف علمی خاص را برای تکمیل ماموریت‌های بزرگتر مانند DAVINCI+ و VERITAS ناسا و ENVISION آژانس فضایی اروپا ارسال کنیم.

سیاره زهره

سارا سیگر، محقق اصلی این ماموریت‌ها است و در بیانیه‌ای گفت: " این یک راه جدیدتر، زیرکتر و سریعتر برای انجام تحقیقات فضایی است. " او همچنین یکی از اعضای تیمی بود که در تشخیص گاز فسفین در زهره نقش داشته است. ماموریت VLF با کاوشگری از آزمایشگاه راکت که در سال ۲۰۲۳ پرتاب خواهد شد، آغاز می‌شود. این کاوشگر به مدت سه دقیقه در جو زهره گشت‌وگذار می‌کند و هدف آن جمع آوری داده‌هایی در مورد مواد شیمیایی موجود در این سیاره است. سیگر گفت: " اسراری در زهره وجود دارد که ما نمی‌توانیم آن‌ها را واقعاً حل کنیم مگر اینکه مستقیماً به آنجا برگردیم. " او ادامه داد: "مردم برای مدت طولانی در مورد مأموریت‌های زهره صحبت می‌کردند. اما ما مجموعه جدیدی از ابزار‌های متمرکز و مینیاتوری خاص را برای انجام ماموریت تدارک دیده ایم. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار