معاون استانداری اصفهان:

احتمال مصرف مازوت یا قطعی برق در اصفهان وجود دارد

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اگر مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی نکننداحتمال مصرف مازوت یا تعطیلی صنایع و نیروگاه‌ها و به دنبال آن قطعی برق در زمستان وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهران زینلیان معاون امور عمرانی استانداری اصفهان درباره افزایش مصرف گاز بخش خانگی و نگرانی نسبت به قطع گاز صنایع استان، گفت: با وجود افزایش مصرف بخش خانگی، خوشبختانه قطعی گاز بخش صنعت را نداشته‌ایم، اگرچه تا به امروز سهمیه‌های تحویل گاز به صنایع کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه تا این لحظه هنوز سوخت مازوت در صنایع اصفهان مورد استفاده قرار نگرفته است، گفت: انتظار داریم که با مدیریت شرکت گاز استان در زمینه وضعیت تأمین پایدار گاز در تمام بخش‌ها، قطعی گاز در حوزه صنعت نداشته باشیم.

مسئول کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان گفت: در حال حاضر تحویل گاز به فولاد مبارکه و ذوب‌آهن کاهش و همچنین محدودیت تأمین گاز صنایع سیمان شدیدتر است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۷۵ درصد کوره‌های آجرپزی استان تعطیل شده‌اند و صنایع دیگر استان نیز به فراخور افزایش مصرف گاز بخش خانگی آن‌ها کم شده است.

زینلیان درباره تأمین گاز نیروگاه‌های اصفهان گفت: اگرچه تحویل گاز نیروگاه‌های اصفهان به دلیل تولید برق، کم نشده است، با این وجود در این شرایط فعلی نیز اجازه استفاده از سوخت مازوت به آن‌ها نداده‌ایم.

وی درباره احتمال استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت، گفت: نیروگاه‌ها بدون اجازه، بعید است که بتوانند از سوخت مازوت استفاده کنند، اما امیدواریم شرایط به نحوی مدیریت شود که نخواهیم این اجازه را به آن‌ها بدهیم.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اگر مردم در مصرف گاز صرفه جویی نکنند، ما در استان به یک دوراهی مصرف سوخت مازوت و یا تعطیلی صنایع و نیروگاه‌ها و به دنبال آن قطعی برق در زمستان برمی‌خوریم.

وی گفت: امیدواریم به این انتخاب سخت نرسیم، اما موضوع کنترل آلودگی هوا اکنون بیشتر مورد تأکید مدیریت استان است و شاید حتی مجبور شویم یک‌سری خاموشی در زمستان داشته باشیم، اما تلاش می‌کنیم که استفاده از سوخت مازوت به مدار تولید صنایع استان برنگردد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.