بزرگترین مزرعه بادی جهان در دریا اولین انرژی خود را تولید کرد

بزرگترین مزرعه بادی جهان که در دورترین نقطه از سواحل دریای شمال قرار دارد، اولین انرژی خود را تولید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از techxplore، مقامات شرکت دانمارکی «دونگ انرژی» اعلام کردند که اولین نیرو را از پروژه جدید خود به نام Hornsea ۲ به دست آوردند. پروژه Hornsea ۲ یک مزرعه بادی جدید در سواحل انگلستان در دریای شمال است. این شرکت اعلام کرد هنگامی که مزرعه بادی به طور کامل عملیاتی شود، بزرگترین مزرعه بادی در جهان خواهد شد.

Hornsea ۲ همانطور که از نامش پیداست، دومین بخش از یک پروژه چهار بخشی است. Hornsea ۱ سال گذشته به بهره برداری رسید و در حال حاضر با ۱۷۴ توربین و ظرفیت ۱.۲ گیگاوات بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی محسوب می‌شود. این میزان از انرژی برای یک میلیون خانه در انگلیس کافی است.

توربین بادی

پروژه Hornsea ۲ برای ساخت در سال ۲۰۱۶ تأیید شد و دارای ۱۶۵ توربین ۸ مگاواتی ساخت زیمنس است که ظرفیت ۱.۳۲ گیگاواتی را به آن می‌دهد. این مزرعه بادی تقریبا در ۹۰ کیلومتری سواحل گریمز انگلستان واقع خواهد شد. هنگامی که مزرعه بادی به طور کامل عملیاتی شد، برق را به یک ایستگاه فرعی می‌رساند. این پروژه شامل سیم کشی کابل زیر اقیانوس به طول ۳۹۰ کیلومتر می‌شود. این پروژه همچنین رکورد دیگری را خواهد شکست و دوترین مزرعه بزرگی خواهد بود که در فاصله از سواحل ساخته شده است.

تکمیل پروژه Hornsea ۲ تا سال آینده

تکمیل این مزرعه بادی به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و اکنون تا سال آینده ساخت آن به طول می‌انجامد. مقامات «دونگ انرژی» ادعا می‌کنند این دو پروژه، برق کافی برای تامین حدود ۲.۳ میلیون خانه را تولید خواهند کرد. البته تعداد خانه می‌تواند بر اساس کشور‌ها متفاوت باشد. برای مثال، در ایالات متحده، به دلیل خانه‌های بزرگ‌تر و مصرف انرژی بیشتر تعداد خانه‌هایی که می‌توانند برقشان را با این روش تامین کنند به‌طور چشمگیری کمتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.