طرح بانکداری اسلامی در کابینه طالبان پذیرفته شد

کابینه طالبان طرح ایجاد مرکز تحقیقات بانکداری اسلامی و مسائل معاصر را به ریاست آکادمی علوم افغانستان تایید کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان درصفحه توئیترش نوشته:" به اساس ماده دوم مصوبه 15 کابینه ا.ا.ا.طرح ایجاد مرکز تحقیقات بانکداری اسلامی و مسائل معاصر تایید شده است".

او نوشته:" به تاریخ 29 قوس مسئولیت تهیه طرح بانکداری اسلامی با هیئتی به ریاست رئیس آکادمی علوم سپرده شده بود که اکنون طرح ایجاد یک اداره خاص بنام "مرکز تحقیقاتی بانکداری اسلامی و مسائل  معاصر" درتشکیل لوی ریاست آکادمی علوم ازسوی کابینه تایید شده است".
کابینه، ایجاد کمیسیون رسیدگی به حوادث به رهبری ملا برادر، معاون اول رئیس الوزراء را تصویب کرده که درصورت وقوع حوادث طبیعی مدیریت بحران را به عهده گیرد.
کابینه طالبان همچنان فصیله کرده که به منظور جلوگیری از آمدن اسعار خارجی درمعاملات، وزارت امور داخله، گروه های مشخصی را در تمام مراکز ولایات و ولسوالی‌ها ایجاد نماید.
دراعلامیه آمده است درباره تادیه قرض‌های شرکت برشنا، تنظیم صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات پولی، تجلیل ازهفته جمع آوری عواید، مشخص شدن سرنوشت وسایل و مال‌های ضبط شده و مسائل دیگر نیز تصمیم اتخاذ کرده است.
کابینه طالبان فیصله کرده که شرکت ملی بس نیز مربوط وزارت مالیه شود و از طرف هیئت مدیره این شرکت اداره می‌شود اما پالیسی، تعینات و برنامه‌های کاری آن درهماهنگی با وزارت هوانوردی و ترانسپورت به پیش برده می‌شود.
کابینه طالبان مسئولیت بررسی توزیع زمین در پارک‌های صنعتی کابل را به هئیت تحت رهبری مولوی عبدالسلام حنفی داده است.

انتهای پیام/ر

 

برچسب ها: طالبان ، کابینه ، بانکداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار