طرحی برای کاهش ۱۵ درصدی برق زمستانه در بوشهر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با اجرای طرح مدیریت بار مصرفی برق زمستانی در استان امیدواریم بتوان مصرف برق را بیش از ۱۵ درصد کاهش داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در طرح مدیریت بار مصرفی برق زمستانی سعی بر این است تا با صرفه جویی در مصارف غیر ضروری، تعدیل چراغ‎های روشنایی معابر عمومی و کنترل بار مصرفی ادارات، توزیع برق استان بدون اعمال خاموشی به مشترکان مدیریت شود.

او ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده با کارهایی مانند یک درمیان کردن روشنایی معابرشهری و بین شهر‌ها، بوستان‌ها و میدان‌ها، همکاری و همیاری ادارات کل استان در کاهش استفاده از لوازم غیر ضروری برقی در ساعات اداری، برقراری تعامل با شرکت گاز استان برای اعمال مدیریت مصرف گاز و تخصیص ظرفیت آزاد شده به نیروگاه‌های گازی، همچنین توسعه فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف میان افراد جامعه، بتوان مصرف برق را در استان بیش از ۱۵ درصد کاهش داد.


بیشتر بخوانید


 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از مردم خواست با راهکار‌هایی مانند استفاده از نور طبیعی در روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و گاز کمک شایانی به کاهش هزینه برق مصرفی خود نیز داشته باشند.

حشمتی ادامه داد: با همکاری مردم از دوره اوج مصرف برق در تابستان به خوبی گذر کردیم و انتظار است این اتفاق در زمستان هم رخ دهد.

او گفت: خشکسالی‌های پیاپی در این چند سال تولید برق نیروگاه‌های برق آبی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است که با چنین شرایطی تنها با مصرف بهینه حامل‌های انرژی می‌توان از این شرایط عبور کرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.