موافقت ریاست جمهوری با تشکیل کارگروه زیارت

استاندار خراسان رضوی گفت: رئیس جمهوری با برگزاری کارگروه زیارت موافقت کرده است و به زودی این کارگروه تشکیل می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: رئیس جمهوری با برگزاری کارگروه زیارت موافقت کرده است و به زودی این کارگروه تشکیل می‌شود؛ هنوز تاریخ برگزاری این نشست مشخص نیست و امیدوار هستیم تا با تشکیل این کارگروه زمینه لازم برای زیارت اعتاب مقدسه برای عموم مردم کشور فراهم شود.

وی گفت: زیارت مردم خیلی به بودجه بستگی ندارد، ولی در عین حال برای رفاه حال زائران در تلاش هستیم، زیرا مردم خودشان به زیارت می‌آیند و ما باید مشکلات موجود را روان‌سازی و آسان سازی کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسئولان مربوط با نمایندگان مجلس به صورت مداوم در حال رایزنی برای احیای ردیف بودجه زیارت هستند.

کارگروه ملی زیارت برای اولین بار در زمان دولت دهم مطرح شد تا با توجه به حضور میلیونی مردم در شهر مشهد برای حل مشکلات زیارتی مردم راهکار‌هایی فراهم کند و بر همین اساس بودجه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شد. دبیرخانه دائمی این کارگروه نیز بر عهده استانداری خراسان رضوی است تا امکان جذب اعتبارات و اتخاذ تصمیم در سطح ملی صورت گیرد.

هفته گذشته و در جریان سفر رییس جمهوری به استان قم، وی از دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با هماهنگی بخش‌های گردشگری و استاندار قم کارگروه زیارت را تشکیل داده و با بخش‌های مسوول در استان کار جدی صورت پذیرد.


بیشتر بخوانید



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در سفر چندی قبل خود به مشهد گفت: نمایندگان مجلس پیشنهاد‌های خود را به کمیسیون‌های مربوط را ارائه می‌دهند تا در اختیار کمیسیون تلفیق قرار گرفته و روند تخصصی بررسی بودجه انجام شود، اگر بتوانیم ردیف بودجه زیارت را در بودجه ۱۴۰۱ بازمی گردانیم در این صورت شاه بیت ردیف بودجه زیارت در سال ۱۴۰۱ با محوریت حضرت رضا (ع)، شهر مقدس مشهد خواهد بود.

علی نیکزاد گفت: مجلس شورای اسلامی در موضوع بودجه زیارت، فرهنگ و گردشگری نظر مساعد خواهد داشت همچنین در مباحث حاشیه نشینی و مواردی که مربوط به پذیرش زایران داخلی و خارجی به ویژه در شهر‌های مشهد و قم خواهد بود.


منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار