ذخیره داروهای کرونا در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر امور دارو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ذخیره‌سازی داروهای کرونا در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است تا در موج جدید احتمالی با کمبود دارو رو به رو نشویم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی روحبخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ذخیره‌سازی داروهای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است تا در موج جدید احتمالی با کمبود دارو رو به رو نشویم.

او گفت: بیمارستان ها باید موجودی دارویی خود را برای مدیریت بیماران مبتلا به کرونا افزایش دهند و داروخانه‌ها نیز باید برآورد مقدار مورد نیاز خود را برای پاسخگویی به بیماران آماده کنند.

روحبخش گفت: طی ۲ ماه گذشته فضای آرامی به لحاظ ابتلا به کرونا در جامعه حاکم بود از همین رو نیاز مبرمی در حوزه داروهای بیماران کرونا احساس نشد.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و تکمیل واکسیناسیون امیدواریم شاهد اوج گیری شدیدی همانند موج پنجم کرونا در مشهد و خراسان رضوی نباشیم.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

هم‌اکنون افزون بر ۹۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر و ۶۲ بیمارستان در استان خراسان رضوی فعال است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.