درخواست تولید کنندگان گیلانی از دولت

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان گفت: برای رونق تولید لازم است سود تسهیلات بانکی کاهش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابراهیم فتح گر، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان گفت: برای حمایت بیشتر از واحد‌های تولیدی ضروری است تا سود تسهیلات تا حد امکان کمتر شده تا محصولات با قیمت کمتری تولید و ارزان‌تر به مصرف کننده ارائه شود.

او افزود: درحال حاضر بیشتر نقدینگی مردم به سمت سپرده گذاری در بانک‌ها که تضمینی و به دور از مالیات است، هدایت شده، درحالی که تولید کننده مجبور به پرداخت سود وام و درصورت دیرکرد جریمه و حتی قبول ریسک آن است.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان، دولت نباید به عوارض گمرک و دریافت آن نگاه درآمدی داشته باشد و باید از آن به عنوان ابزار پیشرفت استفاده کند.

ضمن همکاری دستگاه‌های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای سه قوه نیز با وحدت رویه و بازبینی مقررات، تحولات را به نفع تولید هدایت کنند.

همچنین دولت باید باتوجه به مشکل تهیه مواد اولیه بخصوص در فولاد، تفاوت قیمت کالا‌ها با قیمت جهانی آن، مشکلات نوسان بورس، افزایش قیمت حامل‌های انرژی در قبال مذاکرات برجامی نیز سیاست روشن برای پایداری قیمت ارز و جلوگیری از افزایش قیمت آن داشته باشد.

صنعت و معدن بخش اصلی اقتصاد، بهبود وضعیت کسب و کار و پایه و اساس یک جامعه است و لازمه رسیدن به اقتصاد جهانی تا الگوی مناسب، حفظ سرمایه گذار داخلی، و ایجاد زمینه برای جذب سرمایه گذار خارجی است.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.