در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال اجرای آزمایشی طرح «بنزین برای همه» در ابتدای بهمن

معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: این که آغاز اجرای طرح آزمایشی بنزینی دولت، اوایل بهمن باشد یا چند روز دیگر، در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته هوشنگ فلاحتیان، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال تهیه زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری است و هر زمان که این زیرساخت‌ها آماده شود، اجرای طرح «بنزین برای همه» را انجام خواهند داد.

وزارت اقتصاد، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیرعامل، در اجرای این طرح مسئولیت‌هایی دارند که باید مجموعه‌ای از اقدامات را به صورت هماهنگ انجام دهند تا نتیجه نهایی حاصل شود.

روز ششم دی، جواد اوجی وزیر نفت، اعلام کرده بود، طرح دولت برای اختصاص بنزین به افراد بر حسب کدملی به جای اختصاص این حامل انرژی بر حسب پلاک خودروها، در دو جزیره کیش و قشم، به صورت آزمایشی و با اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر فرد، آغاز خواهد شد و در صورت کسب نتیجه مطلوب، با تایید تیم اقتصادی دولت در سراسر کشور قابل اجرا خواهد بود.

سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره علت در نظر گرفتن این طرح گفته است: دولت سالانه ۱۲۴ هزار میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می‌کند که ۶۰ درصد آن برای ۴ میلیون خانوارِ دارای بیش از دو خودرو است. ۱۴ میلیون خانواده بی‌خودرو هیچ سهمی از این یارانه نمی‌برند.

پیش بینی می‌شود در صورت موفق بودن اجرای طرح آزمایشی دولت در دو جزیره کیش و قشم، با اجرای آن به صورت سراسری، سالانه به هر خانواده با جمعیت چهار نفری، حدود یک میلیون و صد هزار تومان یارانه بنزین برسد؛ این یارانه اکنون فقط به افراد دارای خودرو پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ دی ۱۴۰۰
بعد از طرح آزمایشی اجرای بنزین بعدشم افزایش قیمت صددرصدی کالا اساسی دولت توان کنترل تورم را ندارد ملت بخاطر اینکه هر روز اجناس گرون میشه عصبانی هستند دولت آتش زیر خاکستر را با این کار سرخ تر می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ دی ۱۴۰۰
امیدوارم نبود نرم‌افزار بهانه ای برای از زیرکار در رفتن نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۵۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
کاملا موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی - برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد. - همچنین حمایتهای دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۳ ۲۰ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره را ۴ میلیون تومان اعلام کرد.بنابراین به همه سرپرستان خانوادهای بیکار باید ماهیان 4 میلیون تومان یارانه معیشتی پرداخت کنید تا از زیر زیر زیر خط فقر بیان هم سطح فقر بشن اونم نه بالای خط فقر چونکه بالای خط فقر باید حقوقشون 10 میلیون تومان به بالا باشد و به همین ترتیب به سرپرستان خانوارهای دیگر بیکار بینوایان یارانه بگیر هم افزوده و میلیونی پرداخت یارانه معیشتی کنید تا فقر مطلق مردم بینوایان یارانه بگیران بیکاران برطرف شود و از هر لحاظ امنیت به جامعه باز گردد آمار طلاق و بزهکاری و کودکان کار و کارتونخوابها و سرقتهای مختلف و اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و مفاسد اخلاقی فحشا و بسیاری از جرمها و جنایات که بر اثر فقر مطلق رخ می دهد و باعث بانیش فقر مطلق است جلوگیری شود و به پایینترین حد خودش برسد تا جامعه ایی امن و سالم و دینی عدالت گسترخوب خردمندانه داشته باشیم . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه
آخرین اخبار