شاعر آیینی خراسانی نشان عالی وقف را دریافت کرد

احمدزاده گفت: رضا موید از شاعران برجسته آیینی کشور و خراسان رضوی نشان عالی وقف را از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان دریافت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: نشان عالی وقف از سوی این اداره کل به افراد برجسته و خادم در حوزه‌های وقف، قرآن کریم و مراسم مذهبی در موقوفات و بقاع متبرکه امامزادگان اختصاص می‌یابد که با حضور در خانه موید و عیادت، نشان مزبور برای سال‌ها خدمت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت در عرصه سرودن شعر آیینی به این استاد گرانقدر اعطا شد.

او گفت: رضا مؤیّد، فرزند محمد متخلص به «مؤیّد» در سال ۱۳۲۱ در مشهد در خانواده‌ای مذهبی و علاقه‌مند به امور دینی متولد شد،  مؤیّد با مطالعه آثار ادبی و دیوان‌های دیگر شاعران از آغاز جوانی به سرودن اشعار، به ویژه مدایح و مراثی مذهبی پرداخت، او از شاعران نامور اهل بیت پیامبر (ص) به شمار می‌رود که شعرهایش بار‌ها گرمابخش مراسم مذهبی بقاع متبرکه و موقوفات خراسان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: درحال حاضر از مؤید سه دفتر به نام «گل‌های اشک»، «جلوه‌های رسالت» و «نغمه‌های ولایت» منتشر شده است و همچنین ۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان و ۲۶ هزار و ۴۰۷ موقوفه در خراسان رضوی وجود دارد که بیشترین آن موقوفات با نیات مذهبی، امور مساجد و اجتماعی وقف شده است.

بیش از هزار شاعر آیینی در خراسان رضوی در عرصه شعر و ادب فارسی فعالیت دارند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار