دستگیری شرور سابقه داربا ۱۸ فقره سرقت در زاهدان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان شرور سابقه دار و سارق حرفه‌ای منازل شهرستان زاهدان با یک میلیارد ریال اموال مسروقه دستگیر و به ۱۸ فقره سرقت اقرار کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در نقاط حاشیه‌ای شهرستان زاهدان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان، به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او می گوید: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و اشراف اطلاعاتی خود موفق به شناسایی سارقی حرفه‌ای که دارای سوابق شرارت در سطح شهرستان زاهدان بود شده و مشخص شد متهم با استفاده از چندین قلاده سگ وحشی بالای یک کوه اطراف زاهدان، منطقه‌ای امن و غیر قابل دسترس را برای خود فراهم و به محض احساس خطر تغییر محل می‌دهد.

او گفت: در نهایت متهم طی یک عملیات حساب شده به صورت غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش علاوه بر کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی بیش از یک میلیارد ریال، طلا و زیور آلات مسروقه نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان  گفت: این سارق شرور پس از انتقال به پلیس آگاهی و در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس تا کنون به ۱۶ فقره سرقت منزل و ۲ فقره سرقت موتورسیکلت با همدستی یکی از دوستان خود در حومه شهر زاهدان اقرار کرده است.

ملاشاهی  گفت: پس از شناسایی مالباختگان و در نتیجه تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این سارق شرور و همدستش در محلات حاشیه‌ای و کمتر برخوردار زاهدان، منازل فاقد دوربین و تجهیزات ایمنی که بیشتر متعلق به افراد ضعیف و ناتوان بودند را برای سرقت خود انتخاب و در صورت شناسایی توسط مالباختگان با تهدید، آن‌ها را مجبور به سکوت می‌کرده اند.

این مقام انتظامی  گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او گفت: تحقیقات پلیس برای دستگیری دیگر همدست متواری او و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان از عموم شهروندان عزیز خواست ضمن توجه به توصیه‌های پلیس، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعاً با مرکزفوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را به خدمتگزاران خود درنیروی انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار