کشته شدن یک نظامی جمهوری آذربایجان در مرز با ارمنستان

یک سرباز ارتش جمهوری آذربایجان در تیراندازی نیرو‌های ارمنستانی در مرز دو کشور کشته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد یک سرباز ارتش این کشور در تیراندازی نیرو‌های ارمنستانی در مرز دو کشور کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به رغم برقراری آتش بس در نوامبر ۲۰۲۰ که به جنگ شش هفته‌ای برای به دست گرفتن کنترل منطقه قره باغ پایان داد، درگیری‌های مسلحانه مرگبار به طور منظم بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان رخ می‌دهد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در پی اقدامات تحریک آمیز نیرو‌های مسلح ارمنستان در مرز دو کشور، یک سرباز ارتش آذربایجان کشته شد. این حادثه در منطقه مرزی کلباجار واقع در نزدیکی قره باغ رخ داد.

دولت ارمنستان به این اتهامات واکنش نشان نداده و فقط اعلام کرده است که یکی از سربازان این کشور روز سه شنبه بر اثر تیراندازی با نظامیان جمهوری آذربایجان در مرز با آذربایجان زخمی شده است.

روز قبل مقامات طرفدار ارمنستان در منطقه قره باغ مدعی شدند که چهار غیرنظامی در حین انجام کار‌های کشاورزی با تیراندازی نیرو‌های جمهوری آذربایجان مواجه شدند.

به گفته این منابع، تیراندازی شدید به مدت حدود ۱۵ دقیقه ادامه داشت تا اینکه نیرو‌های حافظ صلح روسیه که از زمان آتش بس ۲۰۲۰ در منطقه حضور داشتند، وارد عمل شدند و به آن پایان دادند.

مقامات قره باغ همچنین از بمباران یک روستا در منطقه مارتونی توسط نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان خبر داده و اعلام کردند که در این حمله یک خودروی غیرنظامی که کسی در آن حضور نداشت منهدم شد.

جمهوری آذربایجان بمباران این روستا را تکذیب کرده است.

ارتش جمهوری آذربایجان روز شنبه نیرو‌های ارتش ارمنستان را متهم کرد که با نارنجک انداز و سلاح‌های سنگین به مواضع نیرو‌های ارمنستان در منطقه کلباجار شلیک کرده اند.

جنگ بین این دو کشور همسایه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵۰۰ کشته بر جای گذاشت و با شکست ارمنستان به پایان رسید. ایروان مجبور شد چندین منطقه قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار