کریستین لامبرشت:

ناتو به مسکو اجازه باج خواهی نمی‌دهد

وزیر دفاع آلمان با بیان اینکه ناتو به روسیه اجازه باج خواهی از این ائتلاف را نمی‌دهد، تاکید کرد وتوی روسیه در برابر گسترش ناتو را نمی‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان –  کریستین لامبرشت در پارلمان این کشور گفت: «روسیه در مسائل مربوط به ائتلاف ناتو حق وتو ندارد و نمی‌تواند از ما باج خواهی کند. این خطوط قرمز باید در همه مذاکرات مشخص باشد.»

به گزارش رویترز، وزیر دفاع آلمان با بیان اینکه هفته آینده با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در برلین دیدار خواهد کرد، گفت: «بین این خطوط قرمز و درگیری نظامی، دامنه زیادی وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.»

ماه گذشته، وزیر دفاع آلمان در بازدید از نیرو‌های آلمانی مستقر در لیتوانی با تکرار مواضع برلین اعلام کرد که ناتو در خصوص پیشنهاد‌های امنیتی روسیه بحث خواهد کرد، اما به مسکو اجازه نمی‌دهد موضع نظامی خاصی را به ائتلاف دیکته کند.

این سیاستمدار آلمانی، راه حل کاهش تنش‌های کنونی را از طریق مجاری دیپلماتیک عنوان و به لزوم بهره گیری از یک ابزار بازدارنده تاکید کرد.

به گفته‌ی لمبرشت، آلمان و شرکای غربی‌اش، پیشنهاد‌های روسیه را مورد بحث قرار خواهند داد، اما اینطور نیست که روسیه به شرکای ناتو موضعی را تحمیل کند و این نکته‌ای است که در گفت‌وگو‌های شورای ناتو به وضوح بیان خواهد شد.

اخیرا مسکو پیشنهاد‌های امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده است. در این پیشنهاد‌ها از نیرو‌های ناتو خواسته شده سربازان خود را در مرز روسیه مستقر نکنند و رزمایش‌های نظامی خود در این منطقه را کاهش دهند. روسیه همچنین از طرفین آمریکایی و غربی خواسته که موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد را در مناطق مورد مناقشه مستقر نکنند.

آمریکا مدعی شده که روسیه با استقرار نیرو‌های خود در مرز اوکراین قصد تهاجم نظامی به خاک اوکراین را دارد. این در حالی است که ادعای آمریکا بار‌ها از سوی دولت روسیه رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۴ دی ۱۴۰۰
نکنه روسیه اومده تو مکزیک ؟
آخرین اخبار