چه مواردی سلامت سیاره زمین را تهدید می‌ کنند؟

مجمع جهانی اقتصاد از تغییر آب و هوا در کنار تشدید حملات سایبری از اصلی‌ترین تهدید‌های سلامت سیاره زمین یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق اعلام مجمع جهانی اقتصاد تغییرات آب و هوایی، حملات سایبری، اکتشافات فضایی و همه گیری ویروس کرونا خطراتی برای اقتصاد جهانی هستند.

به گزارش npr، برای دومین سال متوالی گردهمایی سالانه نخبگان، مدیران عامل و رهبران جهان در پیست اسکی داووس سوئیس به دلیل COVID-۱۹ به تعویق افتاد. به گفته مسئولین مجمع جهانی اقتصاد چند جلسه مجازی در هفته آینده برگزار می‌شود. با آغاز سال ۲۰۲۲ و تفاوت در دسترسی کشور‌های ثروتمند و فقیر به واکسن کرونا اقتصاد آن‌ها با نرخ‌های نابرابر رشد می‌کند؛ این امر سبب گسترش شکاف اجتماعی شده و تنش‌های ژئوپلیتیکی را تشدید می‌کند. براساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۴ رشد اقتصاد جهانی کمتر از ۲.۳ درصد خواهد بود. بر همین اساس نرخ رشد اقتصاد کشور‌های در حال توسعه ۵.۵ درصد و کشور‌های ثروتمند ۰.۹ درصد تخمین زده شده است.

مجمع جهانی اقتصاد

خانه نشینی و دورکاری ناشی از همه گیری بیماری کرونا نحوه کار بسیاری از شرکت‌ها و دستگاه‌های آنلاین را تغییر داده و خطرات امنیتی را به طور چشمگیری افزایش داده است. به گفته کارولینا کلینت از مسئولین شرکت Marsh McLennan تهدیدات سایبری سریع‌تر از فناوری‌ها در حال رشد هستند. ظهور ارز‌های رمزنگاری شده و مخفی کردن روش‌های پرداخت آنلاین شناسایی هکر‌ها و نوع حملاتشان را دشوار کرده است. شرکت‌های فضایی و دولت‌ها درصدد کاهش هزینه‌های فناوری پرتاب موشک و فضاپیما‌ها هستند.

حملات سایبری

خطرات افزایش بهره‌برداری از مدار‌ زمین

شرکت‌هایی از قبیل Blue Origin، ویرجین گلکتیک و اسپیس ایکس در زمینه پرتاب فضانوردان، ماهواره‌ها و گردشگری فضایی سرمایه‌ گذاری کرده اند. با این حال این برنامه‌ها خطر اصطکاک مدار سیاره زمین را افزایش می‌دهد؛ افزایش بهره‌ برداری از مدار‌ زمین خطر ازدحام، افزایش زباله‌های فضایی و احتمال برخورد را به همراه دارد. بحران آب و هوا و تاثیرات آن بر محیط زیست در دراز مدت از دیگر نگرانی‌های مسئولین مجمع جهانی اقتصاد است. روند سریع تغییرات آب و هوا و نابودی تنوع زیستی، تهدیدی برای سلامت سیاره زمین در دهه‌های آینده به حساب می‌آیند.

گردشگری فضایی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار