معاون ارشاد خراسان رضوی:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کاغذ آینده مطبوعات را تغییر می‌دهد

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تغییر آینده مطبوعات با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کاغذ خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - افشین تحفه گر گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کاغذ، آینده رسانه های مکتوب و مطبوعات را تغییر می دهد و آنها را بیشتر به سمت فعالیت در فضای مجازی یا نشر الکترونیک سوق خواهد داد.

او گفت: هم اکنون نیز خیلی از رسانه‌های مکتوب به سمت فعالیت در فضای مجازی پیش رفته اند، اما حذف یارانه کاغذ به این موضوع سرعت خواهد داد با این حال روزنامه کاغذی مخاطب خود را خواهد داشت.

۴۰۰ واحد چاپخانه، لیتوگرافی و جعبه سازی در خراسان رضوی دایر و ظرفیت ۲۰ درصد این واحد‌ها به چاپ کتاب اختصاص یافته است. همچنین ۴۴۱ ناشر فعال و ٥٣٤ کانون آگهی و تبلیغات در این استان فعالیت دارند.

تحفه گر گفت: هم اکنون دولت نظارت خود را بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ بیشتر کرده است که هدف از این اقدام محدودیت در اختصاص آن نیست بلکه هدف عدالت در توزیع و مصرف کاغذ است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: متعاقب نظارت‌ها بر کاغذ وارداتی در مرکز کشور، در استان‌ها نیز با شمارش چاپ کتاب براساس فهرست اعلام وصول آن‌ها به دبیرخانه توزیع کاغذ به نحوی توزیع عادلانه کاغذ و مصرف بهینه آن رصد می‌شود.

تحفه گر گفت: در هر صورت با برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی از کاغذ، کنش و واکنش‌هایی در بازار چاپ کتاب و مطبوعات و در تغییر قیمت‌ها به وجود می‌آید و بهای خدمات در همه بخش‌ها با تغییراتی همراه خواهد بود لذا باید قوانین و مقررات برای این فرآیند با دقت نظر ویژه‌ای اعمال شود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.