بسته اخبار انتظامی:

سرعت عمل پلیس آدم ربایان را کمتر از ۲ ساعت ناکام گذاشت/ دستگیری جاعل مدارک در سیرجان

اخبار انتظامی امروز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ استان کرمان را در سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان ببینید.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  اخبار انتظامی امروز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ استان کرمان را در سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان  ببینید.

سرعت عمل پلیس، آدم ربایان را کمتر از ۲ ساعت ناکام گذاشت

فرمانده انتظامی استان کرمان از آزادی فرد گرو گرفته شده از شهرستان ارزوئیه و دستگیری عامل اصلی آدم ربایی در عملیات ضربتی پلیس شهرستان جیرفت خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: عصر دوشنبه بیست و هفتم دی ماه در پی اعلام ربودن یک مرد ۴۵ ساله و سرقت وانت تویوتای این فرد در یکی از مناطق شهرستان ارزوئیه  از سوی سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو، بدون فوت وقت طرح مهار در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار به اجرا در آمد.

به گفته ناظری در ادامه با رصد دقیق و گزارشات لحظه‌ای مرکز فرماندهی و کنترل پلیس استان، مسیر تردد این خودرو در محور رابر - ساردوئیه مشخص و این موضوع به پلیس شهرستان جیرفت اعلام شد و بدون  فوت وقت، ماموران پلیس این شهرستان با استقرار ضربتی در این محور سد راه خودروی سرقتی و آدم ربایان شدند.

او گفت: طی این عملیات ضربتی و کمتر از ۲ ساعت، عامل اصلی آدم ربایی دستگیر و فرد ربوده شده نیز آزاد شد که تحقیقات پلیس در خصوص علت و انگیزه آدم ربایان و دستگیری دیگر افراد دخیل در این مورد ادامه دارد.

برخورد جدی با تردد و توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از برخورد جدی با تخلف تردد و توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌های استان کرمان خبر داد.

سرهنگ امیر معین الدین گفت: با توجه بارش نزولات آسمانی تردد و توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها یکی از معضلات ترافیکی و موجب سلب آسایش و آرامش عابران پیاده است و برابرماده ۱۹۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی تردد و پارک وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها ممنوع و پلیس برابر وظیفه ذاتی ملزم به اعمال قانون این وسایل نقلیه است.

او گفت: با توجه به اینکه پیاده رو جزو جدا شده از خیابان است و برای تردد عابران در نظر گرفته شده است؛ بنابراین توقف و حرکت هر نوع وسیله نقلیه تخلف محسوب و جرایمی را در پی خواهد داشت.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی می‌گوید: برخی رانندگان با تصور اینکه پل روبه روی درب منازل آن‌ها حریم خصوصی آن ها است اقدام به پارک خودرو بر روی این پل‌ها می‌کنند به طوری که مقدار زیادی از پیاده رو تصرف می‌شود و در اکثر مواقع مانع عبور عابران پیاده است.

به گفته سرهنگ معین الدینی  عابران پیاده یکی از آسیب پذیر‌ترین کاربران ترافیک هستند که گاهی بی توجهی رانندگان به حقوق این دسته از کاربران ترافیک، موجب بروز صدمات و حتی در بعضی از مواقع مرگ عابران می‌شود. 

او گفت: به رانندگان وسائط نقلیه توصیه می‌شود در حین رانندگی در محل‌های مسکونی، توجه کافی به امر رانندگی داشته باشند و رعایت سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

دستگیری جاعل مدارک و دریافت کننده تسهیلات غیر مجاز بانکی در سیرجان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان از دستگیری ۲ نفر که اقدام به دریافت تسهیلات غیرمجاز بانکی با مدارک جعلی کرده بودند در سیرجان خبر داد.

سرهنگ‌ مجتبی جهانشاهی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده جعل مدارک با موضوع دریافت تسهیلات غیرمجاز بانکی به پلیس آگاهی شهرستان، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او می گوید: در این رابطه ماموران با انجام تحقیقات اولیه و پیجوئی‌های بعدی ۲ متهم مرتبط با این پرونده را شناسایی و این افراد را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند که این متهمان در روند تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی و دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی غیرمجاز با تنظیم مدارک جعلی اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی سیرجان تصریح کرد: این متهمان پس از تکمیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف یک و نیم تن سیم برق و مخابرات سرقتی در شهرستان انار 

رئیس پلیس آگاهی شهرستان انار از کشف یک و نیم تن سیم و کابل برق و مخابرات سرقتی در پی دستگیری ۲ مالخر خبر داد.

سروان‌ محمد ملازاده گفت: در پی طرح شکایاتی از سوی شرکت مخابرات مبنی بر سرقت حجم زیادی سیم و کابل مربوط به این شرکت، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او می‌گوید: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی شهرستان انار هنگام پایش خودرو‌های عبوری محور رفسنجان ـ یزد، یک دستگاه کامیونت حامل ضایعات را برای بررسی متوقف کردند که مشخص شد بار یک تن و ۵۰۰ کیلوگرمی سیم و کابل آن سرقتی هستند.

رئیس پلیس آگاهی شهرستان انار گفت: در این رابطه ۲ متهم که در روند بازجوئی‌های بعدی مشخص شد مالخر و دارای سابقه خرید و فروش سیم و کابل برق هستند، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

او با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی اموال کشف شده از این متهمان را بیش از ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند،  گفت: حجم زیادی از این سیم و کابل‌های سرقتی به همراه یک تعداد تجهیزات مربوط به ترانس فورماتور تحویل نماینده اداره برق و مخابرات شد که پیجوئی‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان مرتبط با این ۲ مالخر ادامه دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.