سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

ادعای آمریکا در خصوص حمله احتمالی روسیه به اوکراین سرپوش گذاشتن به تحریکات خود است

کرملین ضمن رد هرگونه حمله احتمالی به کی‌یف، هدف واشنگتن از طرح این ادعا را سرپوش گذاشتن به تحریکات نظامی خود عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین، ایجاد پس‌زمینه‌ای برای تحریکات نظامی در مقیاس بزرگ است.»

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، هدف ادعا‌های مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی از گمانه زنی‌ها در خصوص حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین را ایجاد یک پوشش اطلاعاتی برای آمادگی در مقیاس گسترده دانست. زاخارووا تحریکات نظامی آمریکا را دارای عواقب غم انگیز برای امنیت منطقه و جهان عنوان کرد.

به گفته این دیپلمات روسی، سوء ظن مسکو مبنی بر اینکه غرب در حال تدارک یک اقدام تحریک آمیز در اوکراین است، با انتقال تسلیحات و مربیان انگلیسی و کانادایی به کی‌یف تأیید می‌شود.

زاخارووا همچنین در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا ۲۱ ژانویه در ژنو با یکدیگر دیدار خواهند کرد.  این نشست به منظور بررسی و بحث، درباره دو پیش نویس امنیتی ارائه شده از سوی روسیه به آمریکا خواهد بود.

ادعای احتمالی تهاجم روسیه به اوکراین از ماه اکتبر در کانون توجه بین المللی قرار گرفته است. غرب، روسیه را به تجمع نظامی در نزدیکی مرز اوکراین متهم و و آن را به اعمال بسته دیگری از تحریم‌ها تهدید کرد.

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تهدید‌های و تحریم‌های غرب و آن‌که چنین تحریم‌هایی می‌تواند به قطع روابط میان دو کشور منجر شود، گفته بود که روسیه به قدری بزرگ و خودکفاست که نگران چنین مسائلی نباشد. به گفته زاخارووا، روسیه به زندگی با تحریم‌های آمریکا عادت کرده و سعی دارد از آن‌ها برای توسعه اقتصاد داخلی، تولید داخلی، جبران کسری برخی از قطعات و عناصر وارداتی با تولید خود استفاده کند.

با این حال، روسیه بار‌ها ادعا‌های غرب و اوکراین را رد کرده و تاکید کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. روسیه همچنین از اختیار خود برای جابجایی نیروهایش درون خاک روسیه صحبت و تاکید کرده است که این موضوع نباید برای کسی نگران کننده باشد.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه رو به تیرگی رفت. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند، به قلمرو خود است؛ ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا دنبال راه انداختن جنگ جهانی سومه
آخرین اخبار