بدهی دست از سر فدراسیون قایقرانی بر نمی‌دارد

فدراسیون قایقرانی به دلیل بدهی سنگینی که به اداره گمرک دارد، با مشکل رو به رو شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- فدراسیون قایقرانی کشورمان در سال ۹۶ اقدام به خرید قایق‌های جدیدی از کشور چین کرد که بعد از گذشت ۵ سال بالاخره این قایق‌ها اوایل دی ماه امسال به دست ملی پوشان رسید. بعد از آزادسازی قایق‌های جدید از گمرک، خبر رسیده است که فدراسیون قایقرانی به دلیل بدهی سنگینی که به اداره گمرک دارد، فعلا نمی‌تواند از این قایق‌ها استفاده کند و هم اکنون این قایق‌ها در انبار فدراسیون قایقرانی قرارداردند.

بدهی جدید به دست فدراسیون رسید

با اعلام علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان، این فدراسیون از سال ۸۴ مبلغ ۲۲۷ میلیون تومان بدهی دارد که مربوط به دوره‌های قبل بوده است. به همین دلیل استفاده از قایق‌های جدید تیم ملی روئینگ به مشکل خورده است و تا زمانی که این بدهی پرداخت نشود، قایق‌ها هم چنان در انبار فدراسیون باقی خواهند ماند.

همچنین چندی پیش سهرابیان در نشستی که وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌های ورزشی داشت، اعلام کرد: اخیرا برای من نامه آمده است که فدراسیون قایقرانی ۶ میلیارد تومان بدهی از سال ۱۳۸۵ دارد که باید پرداخت شود. مگر فدراسیون چقدر بودجه می‌گیرد که بدهی سال ۸۵ را هم پرداخت کند؟ چرا من در آستانه بازی‌های آسیایی باید بدهی روسای قبلی فدراسیون را پرداخت کنم.

بدهی، حساب رئیس فدراسیون را بست

فدراسیون قایقرانی از سال ۸۹ تا ۹۵ حدود ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی داشت که باعث شد حساب رئیس فدراسیون مسدود و حکم توقیف اموال او صادر شود. البته اصل این بدهی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که به دلیل پرداخت نکردن، مشمول جریمه شد. به همین دلیل بدهی‌های مالیاتی فدراسیون قایقرانی باعث شد تا فرآیند ترخیص قایق‌های این فدراسیون که در گمرک بود دچار مشکل شود و قایق‌ها با تاخیر بسیار زیادی به دست ورزشکاران رسید.


بیشتر بخوانید


در هر صورت بخشی از این مبلغ با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پرداخت شد و ۲۲۷ میلیون باقی مانده هم مربوط به گمرک می‌شود که هنوز پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار