آمادگی لبنان برای از سرگیری مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور لبنان در توییتر خود اعلام کرد بیروت آمادگی لازم را دارد تا مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی درخصوص ترسیم مرزهای دریایی را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «میشل عون» در صفحه رسمی خود در توییتر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد لبنان آمادگی لازم را دارد تا مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی که برای تعیین مرز‌های دریایی مورد مناقشه است را از سر بگیرد.

براساس گزارش الجزیره، پس از اعلام آمادگی رئیس‌جمهور لبنان وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد این رژیم قصد دارد به این مذاکرات بازگردد و این مذاکرات از هفته آینده آغاز خواهد شد.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی به سرپرستی و میانجیگری آمریکا و زیر چتر سازمان ملل پس از برگزاری چهار جلسه در مقر سازمان ملل در «راس الناقوره» از مه سال ۲۰۲۰ متوقف ماند؛ زیرا هیئت لبنانی علاوه بر ۸۶۰ کیلومتر مساحت مورد اختلاف میان دو طرف اعلام کرد که یک هزار و ۴۳۰ کیلومتر دیگر از این مساحت متعلق به لبنان است و باید به آن بازگردانده شود.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که هدف اصلی واشنگتن و تل‌آویو از مطرح کردن مذاکرات برای ترسیم مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی بعد از چند سال، کشاندن لبنان به مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود. در واقع رژیم صهیونیستی طی ۱۰ سال گذشته بهره‌برداری‌های زیادی از منطقه مورد مناقشه با لبنان انجام داده و به اندازه لبنان نیازی به تعیین دقیق مرز دریایی ندارد و چه بسا اهداف دیگری را از این مذاکرات دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار